Próbowanie przewyższa studiowanie! Wiemy doskonale, że nie ma lepszego nauczyciela od doświadczenia. Zdobywanie wiadomości na podstawie własnych przeżyć jest najcenniejszą lekcją. We wszystkich zawodach do uzyskania niezbędnych kwalifikacji zawartych w standardach konieczny jest trening praktyczny. Dlatego uczniowie architektury z klas II i III dostali nowe wyzwanie: stworzyć projekt terenu zieleni bazując na rzeczywistym obszarze, odpowiadając na potrzeby i oczekiwania inwestorów, tworzyć, kreować, zmieniać realną przestrzeń. 25 lutego, w ramach zajęć terenowych udali się do Mielca, gdzie dokonali pomiarów, analizy oraz inwentaryzacji terenu. Obszarem, gdzie podjęte zostały działania, były fragmenty terenu zieleni na osiedlach Smoczka i Lotników. Nasi uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w spotkaniu i rozmowach z kierownikami rady osiedla, gdzie przedstawione zostały oczekiwania względem wyznaczonego terenu. Młodzi architekci zinwentaryzowali szatę roślinną, analizowali istniejące warunki glebowe, nanosili na mapy małą architekturę. Nie zważając na mżawkę, wiatr i przenikający chłód dokonywali pomiarów i zapisów. A pracy tej to dopiero początek. Teraz czekamy na pomysły zagospodarowania terenów w formie projektów, szkiców i rysunków.
Autor: M.Banaś