• Tam byliśmy - powrót ze słonecznej Walencji

          • Nadszedł wyczekiwany przez każdego dzień. 27 czerwca przekroczyliśmy granicę naszego kraju i stanęliśmy przed nową rzeczywistością. Projekt  - Nasza szkoła Twoją szansą na sukces, w którym uczestniczymy obejmuje naukę zawodu poprzez praktykę zagraniczną. Po przylocie zostaliśmy ciepło przyjęci przez każdą z rodzin, w których zamieszkaliśmy. Każdy z nowych dni przynosił lekcję prawdziwej dorosłości. Odbywaliśmy praktyki w różnych miejscach. Poznaliśmy nie tylko kuchnię hiszpańską, ale również wszystkie inne. Doskonaliśmy swoje umiejętności zawodowe i odkrywaliśmy nowe techniki pracy. Zdobyliśmy nowe doświadczenia. Każdego dnia rozwijaliśmy swoją znajomość języka angielskiego i poznawaliśmy coraz więcej słów po hiszpańsku. Poznaliśmy słodkie tajemnice szefów kuchni... niestety ich nie zdradzimy. Poza obowiązkami nie zabrakło współnej integracji. Korzystając z klimatu tam panującego, dużo czasu spędzaliśmy na plaży, łapiąc promienie słońca. Wspólnie z opiekunami odkrywaliśmy piękne uroki Walencji. Architektura i wystrój wnętrz budzi dla twórców tych dzieł. Estacio del Nord to główny dworzec kolejowy. W jego pobliżu mieści się Museo Taurino czyli dawny plac walki byków, jak również słynna Katedra św. Graala. Nie zabrakło również zwiedzania Ciudad de las Artes (Muzeum Sztuki i Nauki). Tego samego dnia obejrrzeliśmy niezwykły film Secrets od the Universe w Hemisferic oraz największe w Europie Oceanarium. Świat morski jest najwspanielszym dziełem natury. Podczas praktyki w Walencji nauczyliśmy się odpowiedzialności i samodzielności jak również pracy w grupie. Myślę, że ten wyjazd pomoże zdobyć każdemu z nas dobrą pracę nie tylko w Polsce, ale również i w Europie.

            Natalia

            Praktyki zagraniczne pozwoliły mi na doskonalenie swoich umiejętności zawodowych jak również komunikację w języku angielskim. Każdego dnia zapoznawałam się z obsługą sprzętów jak i procesem przygotowań potraw. Nowe umiejętności, które zdobyłam pozwoliły na odkrycie nowych zainteresowań i ciekawych doświadczeń. Przy czujnym oku szefa kuchni przygotowywałam posiłki, które następnie ekspediowałam. Myślę, że praktyki pozwoliły mi na otwarcie się do ludzi, jak również pokonywanie swoich słabości.

            Patrycja

            Moim zdaniem praktyki, które teraz odbywamy są super pod względem doświadczeń w zawodzie, nauczyły nas jak to jest pracować za granicą i jest to świetna przygoda.

            Alicja

            Moje wrażenia są bardzo dobre, ponieważ mogłam zobaczyć jak to jest  pracować za granicą. Zdobyłam nowe umiejętności i poznałam nową kuchnię.

            Łucja

            Praktyki są zaskakujące i nieprzewidywalne czasami ale generalnie są ciekawe i przyjemne.

            Monika

            W mojej pamięci najbardziej pozostało Oceanarium i ciepło rodziny, u której mieszkałam.

            Kamila

            Uważam, że praktyki są najlepszym sposobem na przygotowanie nas do pracy jak również do porozumiewania się w innym języku niż nasz ojczysty. Pomagają nam zwalczyć bariery językowe i poznać nowych znajomych.

            Kinga

            Było wspaniale pomimo początkowych trudności, mogłabym tu wrócić już za tydzień

             

          • Stypendia Pomostowe dla maturzystów

          • Zapraszamy tegorocznych maturzystów do zapoznania się z linkiem do strony internetowej Regionalnej Fundacji Rozwoju "Serce", pod którym znajdują się informacje dotyczące Programu Stypendiów Pomostowych.

            Program skierowany jest do ambitnych i zdolnych maturzystów z małych miejscowości, pochodzących z niezamożnych rodzin, którzy chcą podjąć naukę na wyższych uczelniach. Program, poprzez ufundowanie stypendium na pierwszy rok studiów, wspiera młodych ludzi podejmujących studia, i stanowi furtkę do rozbudowanego systemu stypendialnego na kolejne lata studiów. Stypendyści, którzy osiągają bardzo dobre wyniki w nauce, mają szansę uzyskać wsparcie na kolejnych latach studiów.

            STYPENDIA POMOSTOWE DLA MATURZYSTÓW

            Autor: I.Pogoda

          • Walencja - praktyki zawodowe architektury krajobrazu

          • W ciągu ostatnich trzech tygodni w Hiszpanii miejscem pracy stał się piękny zabytkowy ogród znajdujący się przy szkole katolickiej w miejscowości Burjassot. Mieliśmy przyjemność pracować w otoczeniu palm, drzew cytrusowych czy innej egzotycznej roślinności. Każdego dnia mogliśmy spotykać małych mieszkańców ogrodu takich jak kolorowe papugi czy wiewiórki skaczące po drzewach. Maszym głównym zadaniem był uporządkowanie ogrodu, który okazał się lekko zapomniany. Z zapałem zabraliśmy się do pracy i zaczęliśmy działać. Mimo, że było dość gorąco, to praca w cieniu palm była przyjemna. Jesteśmy przekonani, że zdobyte tutaj doświadczenie i wiedza staną się dla nas kluczem do osiągnięcia swoich celów zawodowych, spełnienia planów i ambicji oraz znalezienia w przyszłości dobrej pracy.

            Autor: Andżelika Pełka

          • Współpraca z IBG Instalbud

          • Informujemy, że firma Instalbud Sp. z o.o. objęła patronatem uczniów kształcących się w zawodach monter sieci i instalacji sanitarnych oraz operator maszyn i urządzeń do robót ziemnych i drogowych.   Wspólne działania mają na celu poprawę jakości praktycznego kształcenia zawodowego, nabycie umiejętności przydatnych na rynku pracy oraz przygotowanie absolwentów do podjęcia zatrudniania.

            IBG Instalbud Sp. z o. o to firma z 30-letnim doświadczeniem w budownictwie, która prowadzi działalność deweloperską i realizuje inwestycje budowlane jako Generalny Wykonawca. Firma działa również na rynkach zagranicznych we Francji i Niemczech. Głównym obszarem działalności są inwestycje związane z ochroną środowiska, gospodarką wodną, budownictwem kubaturowym oraz infrastrukturalnym.

            Autor: I.Pogoda

          • Ostatni tydzień w Walencji

          • Staż zawodowy to nie tylko doskonała okazja do poznania warunków pracy, nauki języków obcych ale rónież poznanie bogatej  kultury Hiszpanii, a szczególnie Walencji. Ostatni wekend to zwiedzanie kilku ważnych i pięknych miejsc charakterystycznych dla tego miejsca.

            1.Katedra La Sea

            Katedra w hiszpańskiej Walencji znana jest jako miejsce, gdzie według tradycji przechowywany jest Święty Graal. Oficjalna nazwa świątyni to Katedra-Bazylika Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny (hiszp. Iglesia Catedral-Basílica Metropolitana de la Asunción de Nuestra Señora de Valencia).Ten najważniejszy kościół katolicki w Walencji wznoszono przez blisko 700 lat. Jedna z kaplic nazywa się Kaplicą Kielicha w której   wystawiany jest Święty Graal (hiszp. Santo Cáliz), czyli kielich wykorzystywany w trakcie Ostatniej Wieczerzy przez Jezusa Chrystusa przy odprawianiu Eucharystii, znajduje się według tradycji w bocznej kaplicy katedry w Walencji.

            2. Muzeum sztuk pięknych - Museo de Bellas Artes de Valencja

            Muzeum Sztuk Pięknych zostało założone w I poł. XIX wieku. Posiada ono największą kolekcję sztuki w mieście i jedną z najważniejszych w Hiszpanii. W zbiorach muzeum znajduje się ponad 2000 dzieł od XVI do XX wieku. Genialne obrazy Diego Velazqueza, czy Joaquina Sorolli zachwycą nie tylko koneserów sztuki. Dumą obiektu jest wspaniała kolekcja malarstwa gotyckiego z XIV i XV wieku.

            3. Arena do walk byków –Plaza de Toros de Valencia

            Arena do walk byków budowlą przypomina Rzymskie  Koloseum, wybudowana w pierwszej połowie XIX wieku obok niej znajduje się małe muzeum, w którym można podziwiać piękne stroje torreadorów.

             

            4. Muzeum ceramiki - Museo Nacional de Ceramica Artes

            Narodowe Muzeum Ceramiki powstało w II poł. XX wieku. Jego bogata kolekcja zawiera fantastyczne wyroby ceramiczne oraz zachwycającą porcelanę od czasów prehistorycznych do współczesności. Wyroby te świadczą o pokrewieństwie ceramiki muzułmańskiej i chrześcijańskiej.  Dumą muzeum jest zbiór tradycyjnych, walenckich ceramik.

            5. Rynek  główny - Mercado Central de Valencia

            Jest to ogromna hala targowa w której można kupić wszelkiego rodzaju produkty spożywcze Przede wszystkim zachwyca swoją oryginalną budowlą z pięknymi witrażami i  mozaikami.

            6. Ogrody Turii czyli park w starym korycie rzeki -  Jardi del Turia

            Założony został w dawnym korycie rzeki jego  lokalizacja  jest w samym centrum. Ogrody Turii przecina kilkanaście mostów, z których każdy jest inny, pochodzi z różnych okresów. Na terenie całego ogrodu znajdują się place zabaw, fontanny, wesołe miasteczko z wielkim kołem diabelskim, Miasto Sztuki i Nauki, w którym znajduje się Hemisferic czyli futurystyczny budynek w kształcie ludzkiego oka, gdzie  można oglądnąć  filmy 3D na ogromnym sferycznym ekranie imax o powierzchni 900 m2. Nieopodal znajduje się Muzeum Nauki – Museo de las Ciencias gdzie można zgłębiać swoją wiedze i naukę interaktywnie. Kilkadziesiąt metrów dalej usytuowane jest największe europejskie oceanarium - oceanografic. W kilku budynkach i podziemnych akwariach można podziwiać ryby i zwierzęta wodne z kilku stref klimatycznych ziemi. Największą atrakcją jest delfinarium, w którym odbywają się pokazy wytresowanych delfinów. Natomiast zwierzęta lądowe z  czterech ekosystemów  afrykańskich można zaobserwować w Zoo – bioparc o powierzchni 10 ha. Z wielu punktów widokowych można podglądać zwierzęta: słonie, żyrafy, hipopotamy, goryle, lamparty surokatki, lemury, flamingi i inne.

            7. Plaża

            Długa piaszczysta plaża podzielona na trzy części Malvarrosa, Cabanyal, Arenas o del Canyamelar ciągnąca się wzdłuż całej  Valencji. Przyciąga  turystów do plażowania  i wypoczynku.

             

             

             

             

             

          • Wypoczynek w ruchu…

          • Od dwóch tygodni nasi uczniowie wypoczywają na zasłużonych wakacjach. Jednak nie wszyscy zapomnieli o szkole. Niektórzy postanowili w ubiegłą niedzielę reprezentować naszą placówkę podczas Mistrzostw Europy i Pucharu Polski w Nordic Walking Kolbuszowa 2021. Pomimo złej pogody i deszczu uczestnicy nie zwątpili w swoje możliwości i w trudach dzielnie szli po zwycięstwo na dystansie 21 km (półmaraton), 10 km i 5 km. Rywalizacja trwała do samego końca, liczyła się każda sekunda. W zawodach wzięło udział ponad 350 osób, z całej Polski oraz Europy. Na trasie 5 km w swojej kategorii wiekowej najlepsi okazali się Weronika Fitał  (II miejsce), Klaudia Sitarz (III miejsce), a także Marcin Lewandowski (II miejsce).  

            Nieoceniona była pomoc: Karoliny Łysiak, Gabrieli Jabłońskiej, Eweliny Sitarz, Wiktorii Rudnej, Gabrieli Skiby, Doroty Cudeckiej i Katarzyny Gola, które jako wolontariuszki dbały o nawilżenie zawodników, podając im wodę w trakcie marszu, pomagały w depozycie rzeczy zawodników oraz wręczały medale i drobne upominki. Nad całością czuwała Anna Fitał.

            Wszystkim serdecznie dziękujemy i z niecierpliwością czekamy na kolejną edycję zawodów Nordic  Walking i dalsze sukcesy naszych uczniów.

            Autor: Weronika Fitał 1aez

          • Pierwsze wrażenia z zagranicznych praktyk zawodowych

          • Relacje uczestniczek stażu zawodowego w Hiszanii:

            Dzień przed wylotem był bardzo emocjonujący. Od samego poranku rozpoczęliśmy kompletowanie naszych bagaży. Nastał długo wyczekiwany przez nas czas dla nowych przygód. Najtrudniejsze rozstanie z rodziną było za nami, więc ruszyliśmy na lotnisko w Krakowie. Podekscytowani i niecierpliwi czekaliśmy na odprawę bagaży. Gdy dotarliśmy na pokład samolotu stres sięgnął zenitu. Personel zapoznał nas z zasadami postępowania w razie jakichkolwiek problemów i komplikacji. Wybiła godzina 16:40, i samolot wznosił się w głąb chmur. Lęk z każdą minutą zamieniał się w radość i podekscytowanie. Lot upłynął bardzo przyjemnie, jak się okazało nie ma się czego bać. Widoki z lotu ptaka zapierały dech w piersiach i pozostaną na długo w naszych umysłach. Lot samolotem to przyjemna forma komunikacji, przede wszystkim bezpieczna. Warto podróżować i odkrywać nowe zakątki świata. Od poniedziałku rozpoczęła się prawdziwa podróż w nieznane. Po spotkaniu w siedzibie firmy Esmovia zostaliśmy zapoznani z naszymi miejscami praktyk i zaczęliśmy działać...
            Nauczyliśmy się odpowiedzialności i samodzielności. Już następnego dnia musieliśmy samemu dotrzeć na miejsce mając do dyspozycji komunikację miejską. Początkowo mogło wydawać się to bardzo problemowe, ale kolejne dni to już rutyna. Każdy dzień niósł za sobą nowe wyzwania, które budowały nasza osobowość. 

            Swoją praktykę rozpoczęłam w restauracji "La Piazza" mieszczącej się we wschodniej części Walencji. To miejsce specjalizuje się w szczególności kuchnią włoską. Zapachy u progu drzwi nie pozwalają obojętnie przejść obok tego miejsca, a tylko zapraszają do środka. Przez pierwsze dni zapoznałam się z obsługą baru, gdzie serwowałam i przygotowywałam różnego rodzaju napoje. Początkowo obawiałam się takich obowiązków, ale z każdym nowym zamówieniem nabierałam odwagi i pewności. Do moich obowiązków oczywiście można zaliczyć również pracę w kuchni jako pomoc kucharza. Szef kuchni nauczył mnie jak poprawnie kroić, czy nawet mieszać, przyspieszając proces przygotowań. Odpowiednio ekspediowałam potrawy, stosując różnorodne dekoracje. Praca w kuchni pomogła mi zdobyć nowe umiejętności w moim zawodzie, które ułatwią mi przygotowanie nawet trudnego dania.  Osobiście uważam, że praca na tym stanowisku to  ciekawa przygoda. Pomimo natłoku obowiązków,  obowiązki w kuchni są fascynujące. Otrzymujemy napiwki od klientów, czyli formę pewnego podziękowania za włożona pracę.   Hiszpanie są codziennie uśmiechnięci, a przede wszystkim pomocni w każdym działaniu. Uśmiech towarzyszy na każdym kroku,p rzez co każdy dzień jest radosny. Dzięki stażu zagranicznemu mogę doskonalić swoje umiejętności oraz komunikatywność w języku angielskim. Natalia

            Swoje praktyki rozpoczęłam od 1 lipca. Zapoznałam się z obsługą sprzętów gastronomicznych. Przeprowadziłam obróbkę wstępną półproduktów i warzyw. Nauczyłam się obróbki wstępnej muli. Moje wrażenia są bardzo dobre, ponieważ mogłam zobaczyć jak to jest  pracować za granicą. Pracowało mi się dobrze z innymi pracownikami. Myślę, że wyjazd ten pomoże mi zdobyć dobrą pracę nie tylko  w Polsce ale może i w Europie. Alicja 

          • Matura 2021

          • Wyniki matur w powiecie kolbuszowskim

            „Czekanie to nie tylko cierpliwość, ale też ogromna wiara, że warto” - ten aforyzm zawiera prawdę, która dla naszych uczniów była przez ostatnie miesiące niczym mantra, powtarzana i przypominana w nieskończoność. Ale nadszedł dzień, kiedy bezczynne i pełne nerwowości czekanie  dobiegło końca. Nadszedł ten  moment i  nasi absolwenci otrzymali wyniki matur. To ważna chwila bo przecież od nich zależy czy absolwent dostanie się na wymarzoną uczelnię. Na szczęście dla naszych maturzystów wynik matury w naszej szkole to 58 %. Mimo pandemii i konieczności nauki zdalnej utrzymaliśmy wynik taki sam jak w zeszłym roku. Ten trudny dla wszystkich czas zaowocował zdaną maturą i teraz nadszedł czas na nowe wyzwania. Tegorocznym maturzystom gratulujemy i życzymy powodzenia w dalszej edukacji.

          • Staż zawodowy w Walencji

          • Długo wyczekiwany przez nzas wyjazd doszedł do skutku. Jesteśmy w słonecznej Hiszpanii,  gdzie czas się zatrzymuje, minuty zwalniają i nikomu się nie spieszy. Wokół dużo uśmiechniętych Hiszpanów, słońce muska nasze ciała cały dzień nie dając wytchnienia. Spotkania organizacyjne odbywają się w firmie Esmovia, która jest naszym gospodarzem, tu przydzielają nam zakwaterowanie i miejsca praktyk. Oczywiście wszyscy przeszliśmy szkolenie z podstaw języka hiszpańskiego. Warsztaty prowadzone przez panią Irenę  w języku angielskim uświadomiły nam, że wiemy i umiemy więcej niż się nam wydawało. Wszyscy poznaliśmy miejsca naszych praktyk, które znajdują się w różnych częściach Walencji oddalone od siebie dużymi odległościami, dlatego korzystamy z autobusów, tramwajów oraz metra posługując się miesięcznym biletem. Rozdzielono nas na małe grupy  i mimo trudności staramy się to wszystko ogarnąć. Aby zapoznać nas z centrum Walencji zorganizowano nam zwiedzanie z przewodnikiem. Mimo upału i zmęczenia dotarliśmy jeszcze nad piękne Morze Śródziemne, które ostudziło nasze emocje.

          • List Ministra Edukacji i Nauki

          • Warszawa, 24 czerwca 2021 r.

            Szanowni Państwo,

            Dyrektorzy i Nauczyciele,

            Drodzy Uczniowie i Rodzice,

             

            dobiegają końca zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w roku szkolnym 2020/2021. Nauczyciele i uczniowie wkrótce rozpoczną długo wyczekiwany czas letniego wypoczynku.

            Za nami niezwykle trudne i pod wieloma względami nietypowe miesiące pracy. Wysokie statystyki zachorowań i niebezpieczeństwo związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa sprawiły, że przez większość roku szkolnego młodzi ludzie uczyli się w sposób zdalny. Byli pozbawieni bezpośredniego kontaktu ze swoimi nauczycielami, wychowawcami oraz rówieśnikami. 

            Wiemy, że ze skutkami zdalnej edukacji będziemy mierzyć się w kolejnych latach. Jesteśmy świadomi zarówno mniejszej efektywności procesu kształcenia na odległość, jak również jego negatywnego wpływu na kondycję fizyczną i psychiczną dzieci i młodzieży. Dlatego też przygotowaliśmy kompleksowy program wsparcia uczniów po długotrwałym okresie nauki zdalnej i przeznaczyliśmy na jego realizację dodatkowe środki finansowe.

            Wiosną przeciw COVID-19 zaszczepiła się większość nauczycieli. Na początku czerwca ruszyła rejestracja na szczepienie dzieci, które ukończyły 12. rok życia. Po zakończeniu wakacji szczepienia będą mogły być realizowane także na terenie placówek oświatowych. Szczegółowe informacje w tej sprawie będziemy przekazywać do szkół w okresie wakacyjnym.

            Mamy nadzieję, że dzięki postępującej akcji szczepień uda nam się w przyszłości uniknąć ponownego zamknięcia szkół i placówek oraz przenoszenia edukacji na tryb zdalny. Okres kształcenia na odległość pokazał dobitnie, że bezpośredniego kontaktu ucznia z nauczycielem nie zastąpią nawet najnowocześniejsze technologie.

            Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim dyrektorom szkół i nauczycielom za całoroczną pracę, trud oraz zaangażowanie. Dziękuję, że w tym trudnym czasie byli Państwo blisko swoich uczniów, oferowali pomoc i wsparcie w najróżniejszych sytuacjach. Życzę Państwu przede wszystkim spokoju i wytchnienia od codziennych obowiązków.

            Gratuluję uczniom sukcesów w nauce i innych dziedzinach szkolnej aktywności. Mijający rok był dla Was prawdziwą próbą charakteru. Wszyscy mierzyliście się z wyzwaniami zdalnej nauki. Jestem przekonany, że praca, którą włożyliście w swoją edukację, wyda w przyszłości wspaniałe owoce. Życzę Wam, aby wakacje były czasem poznawania i odkrywania nowych miejsc, a także zawierania trwałych przyjaźni i znajomości.

            Serdecznie pozdrawiam również społeczność szkół polskich i polonijnych na całym świecie. Dziękuję nauczycielom i wychowawcom za podtrzymywanie oraz pielęgnowanie polskości wśród młodych Polaków dorastających poza granicami kraju. Słowa wdzięczności kieruję także do uczniów, dziękując za trud doskonalenia języka polskiego i zdobywania wiedzy o Polsce.

            Wszystkim życzę spokojnych i bezpiecznych wakacji!

             

            Z wyrazami szacunku

            Przemysław Czarnek

            Minister Edukacji i Nauki

          • Pracowite jak mróweczki

          • 21 czerwca 2021 r. uczennice ZSA-E w Weryni kształcące się w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych: Wiktoria Cholewa, Agnieszka Dziewic, Gabriela Cisło, Natalia Kołodziej, Amelia Ozga, Patrycja Tabaka, Wiktoria Węglarz, Paulina Wilk i Natalia Wit  reprezentowały szkołę, podczas odsłonięcia muralu przedstawiającego wizerunek patrona Szkoły Podstawowej w Weryni - kapitana Józefa Batorego.

            Aby uczcić jego pamięć zorganizowano uroczystości, które rozpczęła modlitwa w miejscowym kościele. Następnie zaproszeni goście udali się do budynku szkoły na akademię.

            Na zakończenie imprezy czekał na wszystkich poczęstunek wykonany i serwowany przez wspomniane wcześniej uczennice. Chłodne napoje pomogły się orzeźwić uczestnikom spotkania, zakąski pobudziły delikatnie  apetyt, natomiast słodkie ciasto poprawiło nastrój. Dziewczyny uwijały się jak mróweczki przygotowując szwedzki stół, na którym znalazły się zimne zakąski.  Pomimo swojej nazwy, przygotowane specjały rozchodziły się jak ciepłe bułeczki!

            Autor: Agnieszka Biestek

          • Leśny patrol

          • „Tobie została powierzona Ziemia, jak ogród; zarządzaj nią mądrze”

            Św. Franciszek z Asyżu

            Dobiegła końca szkolna akcja Przyjaciele lasu w kategorii „Leśny Patrol" objęta honorowym patronatem Nadleśnictwa Kolbuszowa w ramach, której promowaliśmy wśród uczniów zasady prawidłowego zachowania się w lesie oraz szacunku dla ojczystej przyrody.

            Od 1 kwietnia do 20 czerwca uczniowie naszej szkoły posprzątali około 10 hektarów lasu, przydrożnych rowów i strumyków. Uzbieraliśmy łącznie około 500 litrów różnych śmieci, które następnie zostały posegregowane i oddane do zakładów odpowiedzialnych za gospodarkę odpadami w poszczególnych gminach powiatu kolbuszowskiego.

            Jak możemy sami zadbać o las?

            • Pamiętaj, aby w lesie zachować ciszę.
            • Nie pal w lesie ogniska!
            • Nie wyrzucaj śmieci w lesie! i zwracaj uwagę innym śmiecącym – nielegalne śmiecenie jest wykroczeniem i podlega karze grzywny do 5.000 zł!
            • Nie niszcz roślin, mrowisk, ani gniazd zwierząt.
            • W lesie spaceruj tylko wydeptanymi ścieżkami.
            • Kiedy zbierasz grzyby nie wyrywaj ich całych z ziemi, wykręć tak, aby zostawić grzybnię.

            Organizatorzy:

            Członkowie Koła Ekologicznego wraz z opiekunam

          • "Czereśniowe love"

          • Dobiega końca nasza przygoda. Posadziliśmy drzewka czereśniowe. Z wielką radością i niecierpliwością na czas kiedy będziemy kiedy będziemy delektować się owocami naszej pracy. Wydawać się może, że to koniec pracy. W okresie upałów młode posadzone drzewka potrzebują naszej pomocy, trzeba je podlewać. Doglądamy naszego dzieła i starannie się nim zajmujemy. Po wakacjach wrócimy i nasze czereśnie będą większe, ale nadal zależne od nas. Teraz "Czereśniowe love" życzy Wam owocnych w czereśnie wakacji.

            Zespół "Czereśniowe love"

    • Kontakty

      • Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Weryni
      • zswerynia@zswerynia.pl
      • boguslawa.sobowska-rekut@zswerynia.pl
      • 17 227 14 41 lub 17 227 13 32 numery wewnętrzne: 101 sekretariat 103 dyrektor 105 zastępca dyrektora 107 pokój nauczycielski
      • Werynia 501 36-100 Kolbuszowa
      • 814-14-04-726
      • Zbigniew Bogacz zbigniew.bogacz@zswerynia.pl
      • Beata Bryk beata.bryk@zswerynia.pl
      • Elżbieta Rozmus-Maciąg elzbieta.rozmus@zswerynia.pl
      • Nabywca: Powiat Kolbuszowski ul. 11-go Listopada 10 36-100 Kolbuszowa NIP 814-15-73-682 Odbiorca: Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni Werynia 501 36-100 Kolbuszowa
    • Logowanie