• Komunikat dotyczący zdalnego nauczania

          • Dyrektor Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni informuje, że w  okresie od 24.10.2020 r. do 08.11.2020 r.  wszystkie zajęcia szkolne będa realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia (pracy) na odległość.

            Zbigniew Bogacz
            Dyrektor ZSA-E

             

          • Słony stół – niebanalna alternatywa dla słodkości

          • Kiedy widzimy na stole przecudnej urody, kolorowe deserki od razu wzrok podpowiada nam smak tych pyszności. Mamy głębokie przekonanie, że gdy spróbujemy to odczujemy przyjemną, uspokajającą słodycz.

            Tymczasem okazuje się, że możemy się mylić i zamiast spodziewanych deserowych słodkości poczujemy smak słony. Współcześni mistrzowie kuchni tak komponują wygląd potraw, że oszukują one nasze zmysły. Najnowsze trendy kulinarne promują słone przekąski. Dlatego wychodząc naprzeciw zainteresowaniom naszych uczniów i uwzględniając w kształceniu najnowsze trendy kulinarne, organizujemy szkolenia i warsztaty gastronomiczne. W ostatnim czasie uczniowie uczestniczyli w szkoleniu prowadzonym przez mistrza gastronomii pana Jacka Świerka, na którym mieli okazję przygotowywać słone przekąski oraz ciekawe dekoracje do tych wyrobów. Na słonym stole pojawiły się: kaczka sous-vide, mus z łososia w szotach, szaszłyki z cielęciny i bananów, filet z kurczaka sous-vide w sosie pomarańczowo - nektarynkowym z chili, kolorowa piramidka, tapende z pomidorów, śledziowy torcik, czekadełka z ciasta drożdżowego z nadzieniem z boczku i pora, łosoś z pieczarkami i szparagami w cieście francuskim, łosoś z salsą ananasową oraz rolada z pstrąga.

          • Ogólnopolski sukces naszego Absolwenta

          • W Klasyfikacji Generalnej drużyna w składzie: Paweł Opiela, Waldemar Micek i Bartosz Krogulec (Absolwent naszej szkoły) zwyciężyła w prestiżowych zawodach wędkarskich. X Finał Polish Carp Masters odbył się w dniach 5-9 października 2020 r. Ten sport obecnie cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze względu na doskonałą atmosferę. Gratulujemy zwycięstwa i życzymy dalszych sukcesów.

          • "Oszczędzanie zawsze na czasie" - konkurs na plakat

          • Zapraszamy wszystkich uczniów kształcących się w Technikum w Zespole Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni do udziału w konkursie plastycznym na najciekawszy plakat pt. "Oszczędzanie zawsze na czasie". Pracę należy przygotowywać na brystolu w formacie B1 tj. 707 mm × 1000 mm, dowolną techniką w zespołach trzyosobowych. Gotowe plakaty należy składać do: p. Iwony Pogody w terminie do 30 października br. do godziny 11:15

            Zwycięzcy otrzymają talony pieniężne do wykorzystania w danym punkcie z materiałami i przyborami szkolnymi:

            I miejsce: 150 zł, 50 zł/osobę,

            II miejsce: 120 , 40 zł/osobę,

            III miejsce: 90 zł, 30 zł/osobę.

            Wyniki konkursu: 4 listopada 2020 r. Szczegóły w regulaminie.

            Regulamin konkursu

            Iwona Pogoda
            11.10.2020 r.

             

          • Żywienie nowoczesne, zdrowe i smaczne

          •  

            Gastronomia XXI wieku to nie tylko kolorowe, „szybkie potrawy”, to przede wszystkim przemyślane, racjonalnie przygotowane posiłki. Zdrowe żywienie jest tym ważniejsze, że z każdym rokiem obserwujemy wzrost liczby osób cierpiących na różne nietolerancje pokarmowe oraz choroby cywilizacyjne np. cukrzycę. Często nasi znajomi, najbliżsi muszą sobie radzić z tymi trudnościami. Ale współcześnie życie z takimi chorobami nie musi nas skazywać na nieatrakcyjne, niesmaczne i „ciapkowate” jedzenie. Kreatywność gastronomów, różnorodność produktów, zamienność różnych surowców pozwala na tworzenie nowych przepisów, potraw, które równie dobrze smakują jak te tradycyjne. Cukier możemy zastąpić np. ksylitolem,  mąkę pszenną zawierającą gluten np. mąką owsianą czy gryczaną. Zamiast sięgać po wafelki, batoniki zawierające duże ilości cukru, oleju palmowego, emulgatorów proponujemy batoniki z suszonych owoców, orzechów. Do ciast możemy dodawać warzywa (marchew, cukinię, buraki czerwone) zmniejszając ilość białego cukru. Najważniejsza jest świadomość i umiejętność dokonywania słusznych wyborów. Podczas warsztatów kulinarnych zorganizowanych w naszej szkole uczniowie kształcący się na kierunkach gastronomicznych mieli możliwość przekonać się o tym.  Ciasto marchewkowo- cukiniowe czy czekoladowe z burakami czerwonymi, batoniki bez cukru to przykłady deserów, które mogą poprawić ten jesienny, ponury nastrój. 

            CIASTO MARCHEWKOWO- CUKINIOWE  Z MIGDAŁAMI

            SKŁADNIKI

            250 g marchwi
            250 g cukinii
            50 g posiekanych orzechów włoskich
            50 g posiekanych migdałów
            250 g mąki pszennej pełnoziarnistej
            1 łyżeczka proszku do pieczenia
            1 łyżeczka płaska sody oczyszczonej
            1 łyżeczka cynamonu
            1 łyżeczka startej gałki muszkatołowej
            3 jajka
            ¾ szklanki oleju
            ½ szklanki ksylitolu

             

            SPOSÓB WYKONANIA

            Marchew i cukinię umyć, obrać, osuszyć i zetrzeć każdą osobno na tarce o grubych oczkach, a następnie rozłożyć cienką warstwą, aby podeschły. Wymieszać w dużej misce wszystkie składniki sypkie (mąkę, przyprawy, sodę      i proszek do pieczenia). W osobnej misce wymieszać jajka, olej i ksylitol. Dodać utarte warzywa, orzechy, a na koniec wymieszane sypkie składniki. Dobrze wymieszać. Formę keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia i przelać ciasto. Posypać po wierzchu migdałami. Piec 60 minut w temperaturze 180.

             

            BATONIKI BEZ CUKRU

            SKŁADNIKI

            300 g suszonych daktyli
            ¾ szklanki orzechów włoskich
            ½ szklanki wiórków kokosowych
            2 łyżki ciemnego kakao
            2 łyżki masła orzechowego

            szczypta soli

             

            SPOSÓB WYKONANIA

            Daktyle zalej ciepłą wodą, odstaw na 10 minut, następnie osącz i zmiksuj z wiórkami kokosowymi. Dodaj pozostałe składniki i dokładnie wymieszaj całą masę. Przygotuj blaszkę (pojemnik) o wymiarach 20×20 cm, wyłóż ją papierem do pieczenia, rozsmaruj masę w formie i wstaw do lodówki na minimum 2 godziny. Następnie pokrój na prostokąty.

             

             

          • Polskie logo wybrane!

          • Gratulujemy wszystkim uczniom naszej szkoły pomysłów na logo do projektu Food Redefined, a szczególnie Kindze Wilczyńskiej z klasy 3z. Znak graficzny wymyślony przez Kingę wraz z pomysłami uczniów z Francji, Chorwacji i Portugalii weźmie udział w głosowaniu, w którym zostanie wytypowane jedno logo promujące wspólny projekt.

            Anna Tęcza
            14.10.2020

          • Innowacja pedagogiczna „Bankowość i finanse”

          • Innowacja pedagogiczna  „Bankowość i finanse” dla zawodu technik ekonomista – klasa I i II. Zajęcia dodatkowe odbywają się w każdy poniedziałek o godzinie 15:00 w sali komputerowej nr 21. Zachęcamy do zgłębiania tajników ekonomii z wykorzystaniem nowatorskich metod w procesie nauczania.

            Ewa Serafin
            13.10.2020

             

             

          • Z historii patrona szkoły

          • Wycinki z historii patrona szkoły: Komisji Edukacji Narodowej.

            Każdego roku 14 października obchodzimy Dzień Komisji Edukacji Narodowej. Dla naszej społeczności szkolnej jest to nie tylko tradycyjny tzw. ,,Dzień nauczyciela", ale również to dzień patrona placówki edukacyjnej, której pełna nazwa brzmi: Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej .

            Dnia 12 października 1974 roku z okazji 30 -lecia PRL-u szkoła otrzymała sztandar ufundowany przez komitet rodzicielski oraz nadano też imię: Komisji Edukacji Narodowej z racji 200 rocznicy powstania tej instytucji. Tak wspominają to wydarzenie uczniowie: ,,W tym dniu nasza szkoła otrzymała imię Komisji Edukacji Narodowej. Ta niecodzienna uroczystość wywarła duży wpływ na uczniów. Każdy z nas stara się jak najlepiej, aby nie plamić dobrego imienia szkoły. W obecności władz wojewódzkich, powiatowych, grona pedagogicznego wręczono piękny sztandar na ręce komitetu rodzicielskiego, dyrektora, a następnie uczniom.(...) Młodzież złożyła uroczystą przysięgę, że nie splami imienia szkoły."

            Jaką więc instytucją była KEN?

            Komisja Edukacji Narodowej była pierwszym w świecie ministerstwem oświaty. Powołał ją 245 lat temu 14 października 1773 r. Sejm Rozbiorowy. Przejęła majątki zakonu jezuitów, który został rozwiązany przez papieża . Głównym organizatorem był ksiądz Hugo Kołłątaj. Podczas obrad Sejmu, przyjęto opracowany przez niego wstępny projekt „Komissyi nad edukacją młodzi szlacheckiej dozór mającej”. Nie było to określenie precyzyjne, gdyż zakładał on również dostęp do edukacji dla zdolnych przedstawicieli pozostałych stanów, czyli mieszczan i chłopów. KEN opracowała program powszechnego nauczania, który stał się podstawą podobnych systemów w całej Europie. Stworzyła nowoczesną strukturę organizacyjną oświaty. Zaczęto nauczać w języku polskim. Reforma objęła programy nauczania, do których wprowadzono elementy nauk przyrodniczych, historii i geografii Polski, naukę języka ojczystego i wychowanie obywatelskie. Wprowadzono też elementy wychowania fizycznego. Wszyscy reformatorzy szkolnictwa wyszli z założenia, iż nauczane przedmioty mają przede wszystkim mieć zastosowanie w życiu codziennym. Po zakończeniu nauki absolwenci mieli być przede wszystkim użyteczni dla państwa. Prace Komisji Edukacji Narodowej były rewolucyjne także pod tym względem, że przewidywały możliwość nauki dla dziewcząt.  Pierwsze ministerstwo  stworzyło podstawy pod nowoczesny  na owe czasy  system szkolny, wytyczyło jasno cele wychowania ,wprowadziło metody oparte na doświadczeniu. Propagowano oświeceniowy ideał religijności, podkreślając znaczenie religii w moralnym wychowaniu młodzieży. Komisja uregulowała podstawy prawne zawodu nauczycielskiego i utworzyła pierwsze szkoły kształcące pedagogów. Powołała ,,Towarzystwo do Ksiąg Elementarnych”, które przygotowało podręczniki polskie. Głównym organizatorem był Grzegorz Piramowicz. W sumie wydano 30 książek przedmiotowych, z czego 17 publikacji miało charakter podręczników, a 6 pomocniczych takich jak: słowniki, wypisy i tablice logarytmiczne. Niemal w każdym przypadku były one tak dobre, że używano ich z powodzeniem jeszcze w okresie dwudziestolecia międzywojennego. Tak było m.in. z podręcznikiem Jędrzeja Śniadeckiego do chemii, braci Wincentego i Józefa Kajetana Skrzetuskich do historii, a także Onufrego Kopczyńskiego do gramatyki języka polskiego. Szczególnie ważny był ten ostatni, bo właśnie dzięki Komisji Edukacji Narodowej zaczęto w szkołach uczyć po raz pierwszy języka polskiego. Na gramatyce Kopczyńskiego uczyli się języka polskiego najwybitniejsi pisarze XIX i początku XX stulecia. Opracowano po raz pierwszy polską terminologię naukową z  takich dziedzin jak: fizyka, matematyka, chemia, logika i gramatyka. Zreorganizowane zostały też akademie: krakowska i wileńska. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, przekształcony został na Szkołę Główną Koronną. Stał się nowoczesną uczelnią. Wysoką rangę zdobył uniwersytet wileński. Przemianowany na Szkołę Główną Wielkiego Księstwa Litewskiego stał się ważnym ośrodkiem nauk przyrodniczych i astronomii. Hugo Kołłątaj, i pozostali członkowie Komisji wiedzieli doskonale, że  aby osiągnąć wysoki poziom kształcenia nauczyciele  muszą być odpowiednio przygotowani. Aby to osiągnąć, wprowadzono taką strukturę szkolnictwa, w której uniwersytety – wileński i krakowski – oprócz tego, że kształciły nowych nauczycieli, były jednocześnie instytucjami, którym podlegały szkoły niższego szczebla. W efekcie tych działań wykształcono, kilkadziesiąt tysięcy nauczycieli tworząc zupełnie nową grupę zawodową. Najważniejsze osoby, które dokonały reformy szkolnictwa były skupione wokół Hugona Kołłątaja to: Joachima Chreptowicz, Ignacy Potocki , Adam Czartoryski , Andrzej Zamoyski – były Kanclerz Wielki Koronny, Julian Ursyn Niemcewicz, Feliks Oraczewski, Andrzej Gawroński.

            Komisja Edukacji Narodowej przetrwała do czasu  zdradzieckiej konfederacji targowickiej ,w której wyniku spora część jej członków musiała emigrować np. Hugo Kołłątaj. Formalnie KEN zawiesiła działalność 19 kwietnia 1792 r. Dwadzieścia lat nauczania  odcisnęło trwały ślad na mentalności wykształconych uczniów. Wielu z nich stanęło do walki w obronie ojczyzny. Prace KEN były niezwykle cenione i popularne w Europie. Kilka lat po Targowicy, car Rosji Aleksander I przeprowadzając reformę szkolnictwa korzystał z pomocy Adama Czartoryskiego, Ignacego Potockiego. Również polscy uczeni stanowili podstawę kadry naukowej  uniwersytetu w Kijowie.

            Po odzyskaniu niepodległości przez Polskę  w 1918 r. korzystano z dorobku KEN podczas organizacji systemu kształcenia w nowym odrodzonym państwie.

            Opracowano na podstawie :

            Stanisław Olszówka ,,Powrócisz tu", Werynia 2016,www.szkolnictwo.pl,www.dzieje.pl,www.encyklopedia.pwn.pl,www.ptta.pl

            Bernadeta Olszówka13.10.2020

          • XII Szkolny Konkurs Ortograficzny i Poprawnej Polszczyzny

          • ,,Zawsze będę walczył o język piękny, wzorcowy, pełen szacunku dla drugiego człowieka" -                                                                                                                      Jan Miodek

            Już po raz dwunasty, my, uczniowie Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni udowodniliśmy, że zasady ortografii i poprawnej polszczyzny nie skrywają przed nami żadnych tajemnic! W poniedziałek, 12 października 2020 r. odbyła się kolejna edycja Szkolnego Konkursu Ortograficznego i Poprawnej Polszczyzny. Wzięło w nim udział  dwudziestu  uczniów naszej szkoły, po dwóch reprezentantów z każdej klasy. W ramach konkursu uczestnicy dzielnie stawili czoła niełatwemu wyzwaniu, jakim było sprawdzenie umiejętności z zakresu poprawnego posługiwania się językiem ojczystym. Nasi ortograficzni pasjonaci, jak co roku, zmierzyli się z nieprzeciętnym tekstem dyktanda, a także przystąpili do testu językowego. W starciu z licznymi pułapkami z zakresu ortografii, interpunkcji, frazeologii czy semantyki wszyscy poradzili sobie znakomicie, jednak zwycięski tytuł mógł zostać przyznany tylko jednej osobie.Tytuł Szkolnego Mistrza Ortografii roku szkolnego 2020/2021 otrzymał Konrad Świątek z klasy 4ez, który wykazał się najlepszą znajomością zasad poprawnej pisowni!!! 

            Wyniki XII Szkolnego Konkursu Ortograficznego i Poprawnej Polszczyzny. 
            Najwyższym poziomem znajomości ortografii wykazali się:

            I miejsce - Konrad Świątek - klasa 4ez
            II miejsce - Monika Dziedzic - klasa 4ez
            III miejsce - Aleksandra Wit - klasa 4ae oraz Arkadiusz Kutacha - klasa 3ae

            Poprawną polszczyzną najlepiej posługują się:
            I miejsce - Weronika Fitał -  klasa 1aez
            II miejsce - Konrad Świątek - klasa 4ez
            III miejsce - Monika Dziedzic -  klasa .4ez
            Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy! 

            Autorzy: K. Świątek, K.Wachowska 
            13.10.2020

          • Moje inwestycje i finanse

          • W ramach projektu Ekonomia i rachunkowość to trafna inwestycja w przyszłość realizowanego z Narodowym Bankiem Polskim  50 uczniów ZSA-E w Weryni z klas - I i II kształcących się  w zawodzie technik ekonomista, technik architektury krajobrazu oraz technik żywienia i usług gastronomicznych -  uczestniczyło w warsztatach ekonomicznych pt. ,,Moje inwestycje i finanse". Cała impreza odbywała się  się  przez dwa dni tj. 8 i 9 października br. W pierwszej części warsztatów  poznawaliśmy sposoby i zasady inwestowania pod nadzorem p. Pawła Serafina. Obejrzeliśmy również bardzo ciekawe filmy: Dlaczego należy dbać o swoje pieniądze?, Pieniądz od muszelki do karty, Kreacja pieniądza bankowego oraz Rachunek bankowy oszczędzać czy pożyczać,  które pogłębiły naszą wiedzę z dziedziny finansów, inwestycji i oszczędzania.  Po wykładzie i  analizie materiałów z zakresu moich finansów, czekał na nas  test  weryfikujący zdobytą przez nas wiedzę w aplikacji Kahoot. Test zawierał 20 pytań z zakresu inwestycji, finansów oraz oszczędzania. Oj były emocje i liczyła się tutaj nie tylko zdobyta wiedza ale też refleks. Na zwycięzców czekała atrakcyjna  nagroda, bo talon w wysokości 50 zł dla każdego zwycięzcy.

            Wśród najlepszych znaleźli się:

            I miejsce

            Barbara Wójcik - klasa 1aez
            Natalia Wargacka - klasa 1aez
            Dominik Piłat - klasa 2bc
            Bernadetta Micek - klasa 2ae

            II miejsce

            Dominika Wilk - klasa 1aez
            Julia Starzec - klasa 1aeż
            Artur Płaza - klasa 2bc
            Adam Pełka - klasa 2bc

            To jeszcze  nie  był koniec atrakcji naszych warsztatów. Otóż, zostaliśmy zapoznani z zasadami konstruowania mapy myśli - Mind Mapping. Informacje, które zdobyliśmy przydały nam się w kolejnej części zawodów przeprowadzonych przez panie: Beatę Bryk oraz Ewę Serafin. Podczas tych zajęć pracowaliśmy w 2-osobowych  zespołach  i mieliśmy za zadanie opracować mapy myśli na temat inwestowania i oszczędzania. Tutaj trzeba było wykazać się nie tylko wiedzą,  ale też pomysłowością i innowacyjnością. Tworzenie map przyszło nam bez większych trudności. Była to bardzo miła odskocznia od tradycyjnej nauki , ponieważ mogliśmy wykazać się swoją kreatywnością  i wykorzystać swoje zdolności plastyczne, to doskonała okazja do rozwijania komunikacji interpersonalnej.

            Na zakończenie warsztatów czekał na nas smaczny catering. Dodatkowo otrzymaliśmy też drobne, ale praktyczne upominki jakimi były notesy, długopisy oraz opaski odblaskowe.

            Uważamy, że było to bardzo ciekawe doświadczenie. Udział w warsztatach był dla nas  okazją do pogłębiania wiedzy z dziedziny finansów, inwestycji i oszczędzania. Mogliśmy także nabyć umiejętności zestawienia własnych wydatków i dochodów.

            Ewelina Sitarz, Gabriela Ofiara, K. Wachowska
            12.10.2020

          • Akcja "Grosz do grosza"

          • Szkolny Klub Przedsiębiorczości jest organizatorem przedsięwzięcia, w którym mogą uczestniczyć uczniowie klas Technikum oraz Szkoły Branżowej I Stopnia Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni. Akcja realizowana jest w Ramach Światowego Tygodnia Oszczędzania obchodzonego w dniach 26-30 października 2020 r. Celem jest propagowanie wartości oszczędzania oraz uwrażliwienie na potrzeby osób znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej. Przewidziana nagroda dla całej zwycięskiej klasy, która zgromadzi najwyższą kwotę - tylko monety - to dzień wolny od pytania oraz niezapowiedzianych i zapowiedzianych kartkówek (z wyłączeniem zapowiedzianego sprawdzianu). Zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na cel charytatywny. Zapraszamy do udziału, ponieważ pomaganie jest proste!

            Regulamin akcji "Grosz do grosza"

            Iwona Pogoda
            11.10.2020

          • Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego

          • "Ten, kto chce pozostać w dobrym zdrowiu, powinien unikać smutnych nastrojów i zachowywać radosny umysł"  Leonardo da Vinci

            Zdrowie psychiczne. Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego został ustanowiony w 1992 r. Jego celem jest zwrócenie uwagi na dbałość o zdrowie psychiczne, przeciwdziałanie stygmatyzacji osób cierpiących na choroby psychiczne, ulepszanie opieki medycznej wobec osób z zaburzeniami psychicznymi, a także wszystkie sprawy dotyczące zaburzeń psychicznych.

            Co robić, aby zachować zdrowie psychiczne? Zdrowie psychiczne to "stan dobrego samopoczucia, w którym człowiek wykorzystuje swoje zdolności, może radzić sobie ze stresem w codziennym życiu, może wydajnie i owocnie pracować oraz jest w stanie wnieść wkład w życie danej wspólnoty". 

            Odkryj sens. Poczucie sensu tego, co robimy, a także życie w zgodzie z własnymi wartościami to potrzeby obecne w każdym z nas. Gdzie znaleźć zagubiony sens? Znajdź swoją pasję, zaangażuj się bardziej w życie rodzinne, utrzymuj kontakty towarzyskie i - najważniejsze - poświęć czas tylko dla siebie.

            Uśmiechaj się. Badania potwierdzają pozytywny wpływ uśmiechu na zadowolenie z pracy i życia. Człowiek uśmiechnięty jest bardziej odprężony i lepiej radzi sobie w sytuacjach trudnych. Bądź życzliwy dla innych, ale również dla siebie.

            Dbaj o siebie. To, w jakiej kondycji psychicznej jesteśmy zależy w dużej mierze od tego, jak traktujemy samych siebie. Upewnij się, że dbasz o higienę snu, odpowiedni odpoczynek oraz prawidłową dietę. Warto również zadbać o aktywność fizyczną, gdyż jak mówi stare przysłowie: "W zdrowym ciele zdrowy duch"!

            źródło: www.sw.gov.pl

            Iwona Pogoda
            10.10.2020

    • Kontakty

      • Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Weryni
      • zswerynia@zswerynia.pl
      • boguslawa.sobowska-rekut@zswerynia.pl
      • 17 227 14 41 lub 17 227 13 32 numery wewnętrzne: 101 sekretariat 103 dyrektor 105 zastępca dyrektora 107 pokój nauczycielski
      • Werynia 501 36-100 Kolbuszowa
      • 814-14-04-726
      • Zbigniew Bogacz zbigniew.bogacz@zswerynia.pl
      • Beata Bryk beata.bryk@zswerynia.pl
      • Elżbieta Rozmus-Maciąg elzbieta.rozmus@zswerynia.pl
      • Nabywca: Powiat Kolbuszowski ul. 11-go Listopada 10 36-100 Kolbuszowa NIP 814-15-73-682 Odbiorca: Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni Werynia 501 36-100 Kolbuszowa
    • Logowanie