• „Leśne Żywioły” – finał konkursu

          • Odkrywanie tajemnic natury na ścieżce przyrodniczej podczas finału konkursu "Leśne Żywioły" było dla nas niezapomnianym przeżyciem! Choć nie stanęliśmy na podium, to czujemy się niesamowicie dumni z siebie.

            Nasza obecność w finale, z 9 osobowej grypy uczniów  naszej szkoły, wśród zaledwie 20 uczestników spośród 645 kandydatów, to ogromne wyróżnienie i dowód na nasze zaangażowanie i wysiłek.

            Podczas konkursu stawaliśmy przed wyzwaniami, odpowiadając na pytania dotyczące roli wody, ognia, wiatru i ziemi w lesie, oraz na temat szkód, gradacji szkodników, wiatrołomów i zmian klimatycznych. Staraliśmy się analizować złożone relacje między tymi elementami a ekosystemem leśnym, oraz wpływ ludzkiej działalności na te procesy.

            W przerwie mieliśmy okazję uczestniczyć w leśnej edukacji prowadzonej przez doświadczonego edukatora. Poznaliśmy praktyczne aspekty małej retencji, obserwowaliśmy różnorodność gatunków drzew w zależności od siedliska, a także dowiedzieliśmy się o restytucji cisa i osobliwościach takich jak choina kanadyjska.

            Nie zabrakło również omówienia różnorodności gatunków zwierząt leśnych oraz wskazówek dotyczących bezpiecznego zachowania w lesie. To było nie tylko fascynujące, ale także budujące poczucie pewności i świadomości otaczającego nas środowiska.

            Po intensywnych zajęciach mieliśmy okazję odpocząć i oglądać film "Leśne Żywioły", który stanowił inspirujące przypomnienie o konieczności ochrony lasów i ich znaczenia dla życia na Ziemi.

            Mimo że nie zdobyliśmy pierwszego miejsca, to uczestnictwo w finale konkursu "Leśne Żywioły" było dla nas ogromnym sukcesem. Ta niezwykła przygoda wzmocniła naszą pasję do ochrony środowiska i naszą determinację w dążeniu do zrównoważonego rozwoju.

            Uczestnicy konkursu: W. Węglarz, G. Flis, W. Kaczmarska

             

          • Magiczna odnowa

          • Feniks już odrodzony do nowego istnienia, budząca się wiosna z pastelowymi kolorami, naprawione relacje rodzinne, spotkanie nowego przyjaciela, przewartościowanie życia, jak również obawy przed taką zmianą – to tylko niektóre pomysły młodzieży piszącej na temat Magicznej odnowy.

            Taki właśnie temat towarzyszył tegorocznej edycji XV Powiatowego Konkursu Poezji i Prozy organizowanego przez Zespół Szkół Agrotechniczno – Ekonomicznych w Weryni i Starostwo Powiatowe w Kolbuszowej. Młodzież jak co roku przesyłała swoje teksty nigdzie dotąd niepublikowane w postaci  wierszy  lub utworów pisanych prozą w jednym egzemplarzu. Jury konkursu oceniało oryginalność ujęcia tematu, poprawność, pomysłowość formy i kompozycję,  a także poziom językowy nadesłanych prac.

            Dziękujemy za ciekawe wrażenia! Wszystkim życzymy takiej magicznej odnowy i pozytywnej energii!

            Wyniki konkursu:

            kategoria PROZA -  szkoły podstawowe

            I miejsce:  Milena Kopeć (SP w Wilczej Woli)

                              Michał Turtoń (SP w Widełce)

                              Gabriela Wachowska (SP nr 2 w Kolbuszowej)

            II miejsce: Julia Mazur (SP w Widełce)

            III miejsce: Zuzanna Kowal (SP w Wilczej Woli)

                                Wiktoria Wojnar (SP w Dzikowcu)

            Wyróżnienia:  Zofia Paluch (SP w Dzikowcu) i Zuzanna Tomaszewicz  (SP w Widełce)

             

            kategoria PROZA -  szkoły ponadpodstawowe

            I miejsce:  Aleksandra Durak (ZSA-E w Weryni)

            II miejsce:  Amelia Dziadura (LO Kolbuszowa)

            III miejsce: Natalia Wit (ZSA- E w Weryni)

             

            kategoria POEZJA -  szkoły podstawowe

            I miejsce: Bartłomiej Szot (ZPO w Mazurach)

                             Milena Żarkowska (SP w Lipnicy)

            II miejsce: Kinga Jamróz (SP w Dzikowcu)

                                Natalia Liszcz (SP w Widełce)

            III miejsce:  Julia Płoch (SP w Widełce)

            Wyróżnienia: Oliwia Kimak (SP w Dzikowcu) i  Gabriela Micek (SP w Dzikowcu)

                                    Weronika Jemioło (SP w Widełce)

             

            kategoria POEZJA -  szkoły ponadpodstawowe

            I miejsce:  Hubert Wójcik (LO Kolbuszowa)

            II miejsce:  Marcelina Kopeć (ZSA-E w Weryni)

                                Barbara Serafin (ZSA-E w Weryni)

            III miejsce:  Agata Starzec (LO Kolbuszowa)

                                 Wiktoria Rząsa (ZSA-E w Weryni)

            Wyróżnienia: Szymon Zieliński (ZSA-E w Weryni) i Alicja Lubera (ZSA- E w Weryni)

            Zapraszamy do udziału w przyszłym roku :)

             

            Autor: Katarzyna Wachowska

             

            Magia wiosny

             

            Przyszła wiosna …

            I znów zawirował mocniej świat

            Zapachem kwiatów w powietrzu

            Śpiewem ptaków nucących pieśń nowego życia

            Promieniami delikatnego słońca dającego niebu blask.

             

            I znów świat zaczyna tkać nowypejzaż

            A na nim soczystą zieleń łąk

            Tańczące swój pierwszy taniec motyle

            Które wirując delikatnie w powietrzu

            Tworzą symfonię najzgodniejszych dźwięków.

             

            I znów świat budzi się z długiego snu

            I rodzi siępoczątek wszystkiego

            Nowych planów i nadziei rozdartego serca

            Które ożywa siłą i radością piękna świata

            Jakie niesie niepowtarzalna moc wiosny.

             

            I znów stajemy się świadkami magicznej odnowy

            Natury której nieodparte pragnienie życia

            Przenika duszę człowieka i wlewa w nią nowy zapał

            By z cienia niespełnienia wyjść i wzorem odwiecznego

            Boskiego porządku znów wszystko zacząć od nowa.

             

            Zespół Placówek Oświatowych w Mazurach

            Bartłomiej Szot, kl. VII

            Opiekun: Małgorzata Krudysz

             

            Magiczna odnowa

             

            W promieniach słońca magia się rodzi,

            Przyroda się budzi pełna życia i mocy.

            Kwiaty rozkwitają, drzewa się zielenią,

            Wszystko ożywa jakby miało skrzydła.

             

            Woda w strumieniach szemrze delikatnie,

            Ptaki śpiewają wesoło i melodyjnie.

            W powietrzu czuć zapach świeżości i cudu,

            To magia odnowy, która ogarnia nas tu.

             

            Wszystko się zmienia, wszystko się odmienia,

            To jak nowy początek, jak nowa sceneria.

            W sercach odczuwamy tę magię radosną,

            Bo odnowa daje nadzieję i przemianę głęboką.

             

            Magiczna odnowa jest jak wiatr na skórze,

            Przynosi ukojenie i piękno w każdej porze.

            Cieszmy się tą zmianą, niech nas ogarnia,

            Bo w takiej odnowie tkwi magiczna siła.

             

            Szkoła Podstawowa w Dzikowcu

            Kinga Jamróz, kl. VIII

            Opiekun: Alina Pisarczyk

             

            „Wiosna”

             

            Jeszcze wczoraj szaro, buro i ponuro...

            … a dziś słonecznie i radośnie.

            Jeszcze wczoraj bez planów, wizji i marzeń…

            … a dzisiaj zmotywowana i gotowa do działania.

            Jeszcze wczoraj przygaszona i zniechęcona…

            … a dziś promienna i zadowolona.

            Ach… kocham Cię życie, kocham Cię wiosno…

            Taką serdeczną i radosną.

            Jesteś jak wróżka czarodziejka…

            Przychodzisz nieproszona, serwując promienie słońca,

            Zielony dywan traw i barwny kwiatów szereg.

            Twoja moc jest cudowna…

            … odmieniasz łąki, lasy, ulice, podwórka,

            …a przede wszystkim odmieniasz ludzkie dusze.

            Bądź zawsze i trwaj!

            Niech w sercu zawsze będzie wiosna!

             

            Szkoła Podstawowa w Lipnicy

            Milena Żarkowska, kl. VIII

          • Drożdżowe zakrętasy

          • Zrobiło się chłodniej, nasze zapotrzebowanie energetyczne analogicznie się zwiększa, o czym zapewne wiemy, bo apetyt na przekąski dopisuje. W szkolnej pracowni przygotowaliśmy ciekawe bułeczki i ślimacze zakrętasy z ciasta drożdżowego. Inspiracją były świeże nowalijki, które mamy już w ogródkach. Uczniom z klasy 3 szkoły branżowej  w Weryni nie brakuje kreatywnych pomysłów. Zachęcamy do zakręcania i próbowania.

            Zakręcone bułeczki z pesto

            Składniki: (z podanej porcji otrzymamy 16-20 bułeczek)
            2 i 1/2 szklanki mąki pszennej
            30 g świeżych drożdży
            3 łyżki oleju
            1 szklanka letniej wody
            3/4 płaskiej łyżki soli
            1/2 łyżeczki cukru
            pesto po polsku:
            duży pęczek natki pietruszki
            10 g  ziarna słonecznika
            20 g startego parmezanu
            1-2 ząbki czosnku
            sól, świeżo mielony pieprz
            3 łyżki oliwy lub oleju rzepakowego
            można użyć gotowego pesto
            1 roztrzepane jajko z odrobiną mleka
            starty parmezan do posypania

            Sposób wykonania:
            Drożdże z cukrem rozpuścić w letniej wodzie. Mąkę przesiać do miski. Dodać sól, olej i rozpuszczone drożdże. Dobrze wyrobić gładkie, jednolite ciasto. Miskę z ciastem przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na ok. 60 minut. W tym czasie ciasto powinno podwoić swą objętość. Składniki na pesto zmiksować blenderem. Stolnicę oprószyć mąką. Wyłożyć ciasto i dosyć cienko je rozwałkować  Na połowie ciasta rozsmarować pesto, przykryć je drugą połową ciasta i lekko docisnąć. Ciasto pokroić w pasy. Każdy pasek zwinąć wokół własnej osi 2-3 razy, a następnie formować z niego bułeczkę. Koniec paska umieścić pod spodem bułki. W taki sam sposób postępować z pozostałym paskami ciasta Blachę  wyłożyć papierem do pieczenia. Układać na niej przygotowane bułeczki, zachowując odstępy (ciasto jeszcze urośnie). Przykryć ściereczką i pozostawić do napuszenia na ok. 20 minut.  Każdą bułeczkę posmarować roztrzepanym jajkiem z odrobiną mleka i posypać startym parmezanem. 

            Nadzienie można również "zaaplikować do środka" wykrojonych krążków ciasta, a po zlepieniu upiec pierożki,

            Piec w dobrze nagrzanym piekarniku, w temp. 180 C ok. 15 minut, do ładnego zezłocenia.

            Bułeczki wykonały Marcelina Mazur i Paulina Stec.

            Autor: Monika Chrząstek

          • Światowy Dzień Książki

          • Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich (Międzynarodowy Dzień KsiążkiŚwiatowy Dzień Książki) – doroczne święto organizowane przez UNESCO w celu promocji czytelnictwa, edytorstwa i ochrony własności intelektualnej za pomocą praw autorskich. Dzień ten po raz pierwszy obchodzono w 1995 roku.

            Geneza święta

            Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich obchodzony jest 23 kwietnia. Data ta wybrana została jako symboliczna dla literatury światowej. W tym dniu w roku 1616 zmarli Miguel de CervantesWilliam Szekspir i historyk peruwiański Inca Garcilaso de la Vega (przy czym datę śmierci Szekspira podaje się według kalendarza juliańskiego, a pozostałych dwóch – według gregoriańskiego). Na ten sam dzień przypada również rocznica urodzin lub śmierci innych wybitnych pisarzy, np. Maurice’a DruonaHalldóra LaxnessaVladimira NabokovaJosepa Pla i Manuela Mejía Vallejo. W Wielkiej Brytanii i Irlandii Światowy Dzień Książki wyjątkowo obchodzony jest w pierwszy czwartek marca, tak aby święto to wypadało w trakcie semestru szkolnego.

            Pomysł organizacji święta zrodził się w Katalonii – w 1926 roku wystąpił z nim wydawca z Walencji, Vicente Clavel Andrés. Z początku planowano związać je z datą 7 października, domniemaną datą urodzin Cervantesa, lecz ze względu na niepewność z nią związaną, ostatecznie ustalono datę 23 kwietnia. W Hiszpanii Dzień Książki jest świętem oficjalnym od roku 1930, a od 1964 – we wszystkich krajach hiszpańskojęzycznych.

            23 kwietnia jest w Katalonii hucznie obchodzonym świętem narodowym, jako dzień jej patrona – Świętego Jerzego. Zgodnie z długą tradycją w Katalonii obdarowywano w ten dzień kobiety czerwonymi różami, mającymi symbolizować krew smoka pokonanego przez św. Jerzego. Później kobiety zaczęły odwzajemniać się mężczyznom podarunkami z książek.

            UNESCO postanowiło stworzyć tytuł Światowej Stolicy Książki, który jako pierwsze miasto otrzymał Madryt. Tytuł Światowej Stolicy Książki przyznawany jest co roku przez UNESCO jako wyróżnienie dla najlepszego przygotowanego przez dane miasto programu promującego książki i czytelnictwo. W tym roku jest to Strasburg. W 2016 r. ten tytuł był przyznany dla Wrocławia.

            Źródło: Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich – Wikipedia, wolna encyklopedia

             

          • 7 kwietnia - Światowy Dzień Zdrowia 

          • Już wybitny renesansowy poeta Jan Kochanowski pisał „Że nic nad zdrowie, ani lepszego, ani droższego”. Dlatego właśnie 7 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Zdrowia. Uczniowie z klasy 2 w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych  wspólnie z uczniami szkoły podstawowej z Weryni aktywnie świętowali ten dzień.  Po krótkiej prezentacji na temat zasad zdrowego stylu  życia odbyła się cześć praktyczna. Wykonane zostały potrawy i napoje z mnóstwem warzyw i owoców. Były to soki, koktajle, tortille, tartinki, orzechowe kulki mocy, warzywne frytki, deserki owocowe.  Wszystko zdrowe, smaczne i pięknie podane - jak na profesjonalistów przystało. Warsztaty odbyły się w ramach realizacji działań lokalnych dwóch projektów: MP Health Direct w ZSA-E i Szkoła Promująca Zdrowie w SP w Weryni. Upowszechniały również nasz projekt MP Healt Direct, którego celem jest edukowanie dzieci i młodzież szczególnie w tematyce zdrowego odżywiania oraz aktywności fizycznej. Dziękujemy uczniom szkoły podstawowej z Weryni  za współpracę i przypominamy starą prawdę, że „jak nie wydasz na kucharza to zapłacisz za lekarza”.

            Autor: A.Biestek

          • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

          • Na całym świecie 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, który został ustanowiony przez ONZ. Głównym przesłaniem tego dnia jest podnoszenie świadomości społecznej na temat spektrum autyzmu, zaś motywem obchodów jest KOLOR NIEBIESKI. Uczniowie naszej szkoły również bardzo chętnie przyłączyli się do akcji. Ubrani na niebiesko sadzili w szkolnym ogrodzie niebieskie bratki.ucWszystkie podjęte działania miały na celu podniesienie świadomości naszych uczniów na temat autyzmu oraz zwrócenie uwagi na problemy i potrzeby osób z autyzmem. 

            Autor: Anna Drewnicka

          • Marzec - miesiąc Frankofonii

          • 26 marca odbył się XVIII  Powiatowy konkurs wiedzy o Francji i krajach frankofońskich organizowany przez Liceum Ogólnokształcące w Kolbuszowej. Uczestnicy konkursu musieli  wykazać się wiedzą o Francji, frankofonii oraz Szwajcarii.

            Po podsumowaniu punktów z części pisemnej
            3 miejsce ex aequo zajęły  Julia Rząsa z 3et i Wiktoria Rząsa z 2et.

            W konkursie plastycznym „Pays francophones à l’affiche”
            1 miejsce zajęła Natalia Wit z 5z, która wybrała Belgię.
            2 miejsce Alicja Mazur z 3az przedstawiając Rumunię.

            Wyróżnienie otrzymała Wiktoria Rząsa z 2et  (Madagaskar) .               

            Gratulujemy

          • Dzień wody 2024

          • Uczestniczyliśmy w akcji zorganizowanej z okazji Światowego Dnia Wody we współpracy z Polską Akcją Humanitarną (PAH) w dniach 25-27 marca. To było niesamowite wydarzenie, które skupiło uwagę na jednym z najważniejszych problemów współczesnego świata - wodzie.

            Wszyscy czuliśmy, że bierzemy udział w czymś ważnym i znaczącym dla naszej planety. Przygotowując się do tego wyjątkowego wydarzenia, poświęciliśmy wiele czasu i wysiłku, aby w sposób kreatywny i edukacyjny przekazać przesłanie dotyczące globalnego wyzwania, jakim jest woda.

            Nasza gazetka szkolna, będąca jednym z elementów akcji, została opracowana na podstawie infografik otrzymanych od PAH. Dzięki nim mogliśmy wyraźnie przedstawić różne aspekty problematyki wody na całym świecie.

            Zaczęliśmy od dyskusji na temat kryzysu klimatycznego i jego bezpośredniego związku z zasobami wodnymi. Przeanalizowaliśmy sytuację w Polsce, gdzie pomimo obfitości opadów deszczu, mamy problemy z gospodarowaniem wody, szczególnie w okresach suszy.

            Przyjrzeliśmy się również dramatycznemu kryzysowi wodnemu, jaki miał miejsce w Kapsztadzie, gdzie miasto było na granicy wyczerpania zasobów pitnej wody. Ta historia pokazała nam, jak ważne jest odpowiednie zarządzanie zasobami wodnymi.

            Kolejnym tematem była wirtualna woda i jej znaczenie w naszym codziennym życiu. Dowiedzieliśmy się, że każdy produkt, który spożywamy, ma swoją "niewidzialną" ilość wody zużywaną podczas produkcji. Przeanalizowaliśmy ślad wodny różnych produktów spożywczych, a nawet dowiedzieliśmy się o produkcji róż w Kenii i jej wpływie na zasoby wodne.

            Filmy i animacje przygotowane przez PAH (Polską Akcję Humanitarną) dostarczyły nam wnikliwych spostrzeżeń i inspiracji do działania na rzecz ochrony środowiska.

            Podczas dyskusji poruszyliśmy również temat działań, jakie możemy podjąć, aby ograniczyć zużycie wody w różnych sektorach naszego życia.

             "Być jak koliber" - czyli dbać o każdą kroplę wody,

             "Woda nie tylko w kranie" - czyli doceniać i chronić wszystkie źródła wody na ziemi,

            "Oszczędzanie wody to za mało" - czyli podejmować również działania mające na celu poprawę jakości zasobów wodnych i zapobieganie ich zanieczyszczeniu.

            Te zajęcia skłoniły nas do refleksji nad naszym codziennym zużyciem wody oraz zachęciły do podejmowania działań na rzecz ochrony naszych zasobów wodnych.

            Autorzy: Uczestnicy z opiekunem B. Twardowską

          • Podróż do krainy faraonów

          • Dzisiejsze spotkanie młodzieży z przyrodnikiem z grupy Trzask przeniosło nas do kraju faraonów i piramid - Egiptu. Przybliżyło nam dwie historie tego niezwykłego kraju - starożytną i nowożytną, odkrywając fascynujące fakty i legendy. Zaczęliśmy od Starożytnego Egiptu, gdzie poznaliśmy tajemnice faraonów, ich wierzenia oraz niezwykłe metody mumifikowania zwłok, które obejmowały nawet zwierzęta! Wspomnienia o Dolinie Królów, grobowcach i piramidach były prawdziwie fascynujące, a historia Tutanchamona przyciągnęła naszą uwagę. Przenosząc się do Nowożytnego Egiptu, poznaliśmy problem przeludnionej stolicy, rewolucji i codziennego życia mieszkańców. Dyskutowaliśmy o historii budowy nowej stolicy, rozmachu tego przedsięwzięcia, losach nowego Kairu nie pomijając roli Nilu w życiu Egipcjan - ta rzeka od wieków stanowi podstawę egipskiej cywilizacji. Zagłębiliśmy się w tajemnice Miejsca Umarłychi byliśmy zdumieni że żyje tam ok 3 miliony mieszkańców na cmentarzu, poznając ich codzienne życie. Następnie przeszliśmy do historii Kanału Sueskiego, dowiadując się, kto czerpie z niego zyski i dlaczego jest on tak pilnie strzeżony.

            Na koniec, wyjechaliśmy na pustynię Saharę, poznając egipską kulturę i życie codzienne, odwiedzając targ wielbłądów, gdzie dzieci spędzają czas zamiast chodzić do szkoły. Przenosząc się w głąb pustynnego krajobrazu, doświadczyliśmy jego różnorodności między czarną i białą pustynią. Mimo że nie mieliśmy okazji osobiście dotknąć piasku pustyni ani zobaczyć wielbłądów na żywo, wirtualna podróż była dla nas niezwykle emocjonującym i inspirującym doświadczeniem.

            Po spotkaniu, mieliśmy okazję bliżej przyjrzeć się rekwizytom i pamiątkom przywiezionym z tego magicznego miejsca. Podczas oglądania rekwizytów naszym oczom ukazały się papirusy, pałki do wielbłądów, egipskie lampy, a nawet symboliczne pióro używane do ważenia serca po śmierci. Ta symboliczna relikwia z egipskiej kultury głęboko nas zaintrygowała i dodatkowo rozbudziła naszą ciekawość. Mogliśmy dotknąć egipskich artefaktów i poczuć ich ducha, co stanowiło niezwykłe i niezapomniane doświadczenie!

            Już nie możemy doczekać kolejnych spotkań, które pozwolą nam zgłębiać tajemnice i historię innych kultur!

            Autorzy: Uczestnicy spotkania z opiekunem B. Twardowską

             

             

             

          • I ♥ Powiat Kolbuszowski

          • Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu "I ♥ Powiat Kolbuszowski" za udział i wysiłek włożony w przygotowanie swoich prac. Chcemy serdecznie pogratulować wszystkim uczestnikom, a zwłaszcza Agnieszce Dziewic, która zdobyła trzecie miejsce za zdjęcie pt. "z dawnych lat". Jest to duże wyróżnienie i dowód wielkiego talentu! W konkursie brali również udział: Gabriela Sadecka, Anna Gąsior, Barbara Serafin i Krzysztof Gola. Ogłoszenie list laureatów odbyło się w starostwie powiatowym w Kolbuszowej. Nagrody wręczał wicestarosta Wojciech Cebula, który dziękował za przybycie i udział w konkursie. Dorota Frankiewicz Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej zaprosiła wszystkich uczestników do udziału w kolejnej edycji konkursu, który odbędzie się już za rok.

            Mamy nadzieję, że wielu utalentowanych i pełnych pasji uczestników z naszej szkoły weźmie udział w kolejnych konkursach fotograficznych. Etap szkolny konkursu był zorganizowany przez Szkolne Koło Fotograficzne i opiekuna koła Witolda Cesarza. Gratulujemy jeszcze raz wszystkim i życzymy dalszych sukcesów w twórczej działalności!

            Autor: Witold Cesarz

    • Kontakty

      • Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Weryni
      • 17 227 14 41 lub 17 227 13 32 numery wewnętrzne: 101 sekretariat 103 dyrektor 105 zastępca dyrektora 107 pokój nauczycielski
      • Werynia 501 36-100 Kolbuszowa Poland
      • 814-14-04-726
      • Zbigniew Bogacz zbigniew.bogacz@zswerynia.pl
      • Beata Bryk beata.bryk@zswerynia.pl
      • Elżbieta Rozmus-Maciąg elzbieta.rozmus@zswerynia.pl
      • Nabywca: Powiat Kolbuszowski ul. 11-go Listopada 10 36-100 Kolbuszowa NIP 814-15-73-682 Odbiorca: Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni Werynia 501 36-100 Kolbuszowa
      • /ZSA-E501/zsae lub /ZSA-E501/domyslna
    • Logowanie