• Kiermasz Wielkanocny SKC !!!

          • W dniach od 11-12.04.2022 r. (poniedziałek i wtorek)  Szkolne Koło Caritas organizuje Kiermasz wielkanocnych ciasteczek. Udekorowane lukrem będą miały różne kształty symbolizujące Wielkanoc: baranki, kurczaczki, jajka, kaczuszki. Sprzedaż ich będzie odbywała się na długiej przerwie przy wejściu głównym do szkoły. Uzyskane fundusze z akcji SKC będą przekazane dla osób potrzebujących lub znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.

            Dziękuję klasie I kucharz, II i III z technikum żywienia i usług gastronomicznych za pomoc w wypiekaniu ciasteczek oraz dekorowanie ich.

            Serdecznie zapraszamy: Szkolne Koło Caritas

            Organizator: Agnieszka Biestek

             

          • Pasja cukiernicza

          • Opowiem Wam o mojej pasji do cukiernictwa. Od kilku lat interesuję sie cukiernictwem, dlatego wybrałam tę szkołę. Nie zawsze moje słodkości były idealne, lecz nie poddawałam się. Pogłębiałam swoją wiedzę, poznając różne tajniki i techniki cukiernicze. W szkole mogłam liczyć na rady ze strony nauczycielek z przedmiotów zawodowych. Najbardziej rozkochałam się w wykonywaniu tortów, ale i nie tylko. To dopiero początek, ale już teraz mogę pochwalić się moimi kilkoma wypiekami. Oto kilka zdjęć przedstawiających moje słodkości.

            Piszę to jako tegoroczna maturzystka, której przygoda z ZSAE w Weryni właśnie dobiega końca. Bardzo szybko minęły te 4 lata w tej szkole. Będę wspominać ten czas bardzo dobrze, chwile spędzone tutaj zapamiętam na  długo. Tych wspaniałych momentów było bardzo wiele, czas spędzony ze znajomymi, lekcje czy zajęcia praktyczne, które zapamiętam szczególnie, na nich zawsze panowała super atmosfera. Warto wspomnieć o konkursach czy warsztatach, dzięki którym mogliśmy doskonalić swoje umiejętności. 

            Autor: Gabriela Jabłońska

          • OLIMPUS SESJA WIOSENNA 2022

          • W ostatnim tygodniu marca br. odbyła się w naszej szkole sesja wiosenna ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej z języka angielskiego Olimpus. Test olimpiady składał się z 30 pytań (dotyczących rozumienia czytanego tekstu, gramatyki, kultury krajów anglojęzycznych itp.) i podanych do nich 4 odpowiedzi. W testach z sesji wiosennej jedna odpowiedź, dwie, trzy lub wszystkie mogły być poprawne. Także mogło zdarzyć się tak, że żadna z odpowiedzi nie była właściwa. Z tym trudnym wyzwaniem zmierzyło się 10 uczniów z klas czwartych, którzy w ten sposób mogli sprawdzić swoje umiejętności w tym zakresie tuz przed maturą. Aktualnie pozostaje nam czekać na wyniki. Trzymajcie kciuki!

            Autor: Natalia Snopek

          • Mistrzostwo Narodowego Teatru Edukacji 

          • Dnia 28 marca młodzież z naszej szkoły udała się na spektakl teatralny do Miejskiego Domu Kultury w Kolbuszowej. Tematem wystąpienia był dramat Adama Mickiewicza pt. Dziady cz. III. Gra aktorów, którzy odegrali asceniczny dramat od pierwszego momentu zaciekawiła wszystkich widzów. Każdy ich gest, mimika i wyważony ton głosu w wyjątkowy sposób podkreślały odgrywaną scenę. Wzrok przykuwała również dekoracja i wyjątkowe oświetlenie sceny teatru.         
            W spektaklu aktorzy podjęli się tematyki walki o wolność ojczyzny i martyrologii narodu polskiego. Przedstawili postawy przedstawicieli polskich i rosyjskich środowisk na podstawie historycznych wypadków związanych z procesem filomatów i filaretów. Zaprezentowali jedną z najbardziej niesamowitych i trudnych do odegrania scen jaką była Wielka Improwizacja. Ukazali klęskę prometejskiej postawy Konrada, który samotnie chciał przeciwstawić się złu caratu, żądając od Boga władzy nad ludzkimi duszami (sc. II) a także mesjanistyczną wizję Księdza Piotra (sc. V) oraz brutalność Senatora Nowosilcowa.
                     
            Uważam, że przedstawiony spektakl był warty uwagi. Aktorzy w interesujący sposób opowiedzieli widzom tą jakże trudną historię i ułatwili zrozumienie lektury Mickiewicza.

            Autor: Kinga Margańska

          • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

          • Autyzm jest zaburzeniem rozwoju związanym z nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego. To choroba nieuleczalna, jednak przy odpowiednich metodach terapeutycznych można zmniejszyć jej nasilenie. Jeszcze niedawno uważano, że autyzm dotyczy głównie chłopców – był diagnozowany u nich niemal cztery razy częściej niż u dziewcząt. Stąd też symbolicznym kolorem autyzmu stał się niebieski. Najnowsze badania pokazują jednak, że autyzm w takim samym stopniu dotyka mężczyzn, jak i kobiet.

            Autystyczny umysł oznacza posiadanie stylu myślenia, uczenia się i nawiązywania relacji z ludźmi, który jest odmiennym od standardowego. 

            Jeśli dobrze znamy sposób myślenia i odbierania świata przez osoby w spektrum autyzmu, możemy lepiej rozumieć się na co dzień oraz lepiej im pomagać. Na przykład:

            • kiedy wiemy, że nadwrażliwość na dźwięki to duży dyskomfort, możemy zorganizować przestrzeń do wyciszania się
            • kiedy wiemy, że osoby w spektrum autyzmu nie lubią zmian, wprowadzanie ich stopniowo może być dobrym rozwiązaniem
            • kiedy wiemy, że osoby w spektrum autyzmu mają tendencję do zagłębiania się w swoją dziedzinę zainteresowań, możemy zastanowić się jak wykorzystać te zainteresowania do odnoszenia sukcesów w szkole lub w pracy
            • kiedy znamy styl komunikowania się osób z autyzmem, jesteśmy bardziej wyrozumiali i mówimy bardziej bezpośrednio
            • jeśli wiemy, że uczeń nie zwraca na nas uwagi, kiedy do niego mówimy, bo ma autyzm, możemy nauczyć się innych, efektywnych sposobów przyciągania jego uwagi.

            Autor: I Pogoda
            Źródło: https://polskiautyzm.pl

          • "Każdy to powie, że nic nad zdrowie" - konkurs

          • Zapraszam do udziału w konkursie plastycznym "Każdy to powie, że nic nad zdrowie" organizowanym przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Kolbuszowej pod patronatem Starosty Kolbuszowskiego.

            Cele konkursu:

            1. Kształtowanie postaw prozdrowotnych wśród młodzieży.

            2. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za zdrowie swoje i innych.

            3. Integracja młodzieży wokół wartości.

            4. Podkreślenie znaczenia zdrowego stylu życia.

            5. Rozwijanie wartości artystycznej i upowszechnienie dorobku plastycznego młodzieży.

            Zasady uczestnictwa:

            1. Szkoły mogą wysłać nie więcej niż 10 prac.

            2. Technika wykonania prac jest dowolna. Format A3.

            3. Termin do 12 kwietnia (wtorek) 2022 r.

            4. Praca musi być podpisana imieniem i nazwiskiem autora, nazwą szkoły i klasą.

             

            Proszę o składnie prac w terminie do 12 kwietnia 2022 r. do sekretariatu lub do pedagoga szkolnego.

            Dla laureatów przewidziane są atrakcyjne nagrody rzeczowe!

            Autor: Iwona Pogoda

          • Ogłoszenie o rekrutacji na wyjazd do Francji w ramach projektu ,,Food Redefined”

          • REGULAMIN_REKRUTACJI_Food_Redefined

            FORMULARZ_ZGŁOSZENIOWY

            Ogłoszenie o rekrutacji do projektu „Food Redefined” o numerze 2020-1-PL01-KA229-081707_1 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna - akcja KA229 dla uczniów, którzy będą uczestniczyć w mobilności w Francji w terminie maj-czerwiec 2022 r.

            Zapraszamy do udziału w projekcie osoby z obecnych klas I, II i III Czteroletniego i Pięcioletniego Technikum, kształcące się w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych.

            Nabór rozpoczyna się 28 marca 2022 r. i będzie trwał do 31 marca 2022 r. Udział w projekcie jest darmowy i w 100% finansowany ze środków europejskich.

            Formularz zgłoszeniowy do udziału w projekcie należy składać w terminie 28-30 marca 2022 r. w sekretariacie szkoły.

          • Tajniki carvingu

          • Końcem marca uczniowie klasy ósmej ze SP w Krzątce poznali historię Nang Noppamart, kobiety, która zapoczątkowała na świecie sztukę carvingu. Rzeźbienie w owocach i warzywach nie jest aż tak skomplikowane jakby się mogło wydawać. Młodzież z tej szkoły miała okazję poznać zasady carvingu. Pokazaliśmy im jak w prosty sposób wykonać kwiaty, liście i inne kompozycje, a następnie nasi goście sami wykonali łabędzie z jabłek, które wygladały zachwycająco.

            Autor: A. Tęcza, B.Sobowska-Rekut

          • Warsztaty wiosenno-świąteczne

          • W drugi dzień wiosny naszą szkołę odwiedzili uczniowie ze SP w Woli Rusinowskiej. Podczas warsztatów dzieci uczyły się od naszych architektów i żywieniowców wykonywania dekoracji wiosennych i wielkanocnych. Wiemy, że Święta Wielkanocne  bardzo ważne dla nas chrześcijan, pełne różnych tradycji oraz symboli.  Dlatego też dzieci przygotowały kolorowe pisanki i zające, które prawdopodobnie przydadzą się do dekoracji stołów i koszyczków wielkanocnych. Podczas warsztatów dzieci sporządzały także kolorowe tartinki, opiekane warzywa oraz frytki warzywne, do wykonania których wykorzystali m. in. wiosenne nowalijki.

            Również nasi architekci przygotowali dla młodych uczniów, specjalne warsztaty. Najpierw omówione zostały fenologiczne oznaki wiosny. Dzieci mogły również zobaczyć na ramie szkolnego okna pożytecznego owada – złotooka oraz dowiedzieć się o nim kilku ciekawostek. Owad ten chowa się w ten sposób przed zimą, a ponieważ słońce mocno nagrzewało szkolną salę, postanowiliśmy uchylić okno by mógł wrócić do swojego naturalnego środowiska. Następnie nastąpiła najprzyjemniejsza część – malowanie na płótnie. Tematyka związana była ze zbliżającymi się świętami wielkanocnymi. Nie zabrakło więc obrazków z króliczkami, pisankami, kurczakami. Wielką radość milusińskim sprawiało kalkowanie oraz nanoszenie akwareli na materiał, z którym większość do tej pory nie miała styczności. W podziękowaniu za wspaniałą zabawę niektóre z dzieci narysowały dla nas na pamiątkę Panią Wiosnę 😊. Staranność, skupienie, doskonały dobór barw – to wszystko cechowało naszych wspaniałych gości oraz świadczyło niezaprzeczalnie o fakcie, że malować potrafi każdy!

            Swój wkład w przygotowanie warsztatów mieli również uczniowie, którzy pokazali swoim młodszym kolegom w jaki sposób łączyć polskie i hiszpańskie smaki. Jest to nie tylko ciekawie, ale również pyszne połączenie. Takich umiejętności nauczyli się uczestnicy mobilności w Hiszpanii w ramach projektu PO WER Nasza szkoła Twoją sznsą na sukces.

            Autor; A. Tęcza, M. Banaś, B. Sobowska-Rekut

          • Konkurs Młody Ekonomista

          • 📣Halo uczniowie❗

            👉 Jest tu ktoś chętny na udział w Konkursie Młody Ekonomista 2022❓

            ✅ Jeśli znasz się na ekonomii i polityce gospodarczej, to nie masz na co czekać❗

            👉 Przygotuj pracę, wykaż się wiedzą i zgarnij nawet 6 000 zł 💰💰

            📜 Poznaj regulamin oraz zasady udziału w Konkursie: https://tep.org.pl/projekty/mlody-ekonomista/

            📝 Zarejestruj się i zabieraj do pracy: https://tep.org.pl/formularz-zgloszeniowy-kme/

            Więcej o Konkursie na stronie: https://tep.org.pl/

            #KME2022 #TEP #konkurs #uczeń #ekonomia #gospodarka #wygrajpieniądze

          • Powitanie wiosny 2022

          • 21 marca w naszej szkole uroczyście witaliśmy nadejście wiosny. Samorząd uczniowski przygotował dla społeczności szkolnej wiele konkurencji, które zapewniły doskonałą zabawę. Zwycięskie klasy oraz przebierańcy otrzymali pamiątkowe dyplomy i słodkie upominki. Bardzo duże zaangażowanie indywidualne młodzieży skłania samorząd do przemyśleń i zmian w regulaminie, aby w przyszłym roku nagrodzić każdy pozytywny przejaw kreatywności. Bardzo dziękujemy za udział! 

            Najlepsi przebierańcy:

            Barbara Guzda  
            Lewandowski Marcin
            Adrian Kochanowicz
            Klaudia Sitarz
            Aleksandra Durak
            Weronika Fitał

            Najlepiej przebrany nauczyciel:

            p. Ewa Serafin

            Najwyższa ilość punktów za wszystkie konkurencje:

            Grupa I: 4z
            Grupa II: 2aez

            Nagrodę GRAND PRIX wygrała klasa 2aez minimalnie pokonując w punktacji generalnej klasę 4z.

            Autorzy: Patrycja Ozga, Adam Pełka

    • Kontakty

      • Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Weryni
      • 17 227 14 41 lub 17 227 13 32 numery wewnętrzne: 101 sekretariat 103 dyrektor 105 zastępca dyrektora 107 pokój nauczycielski
      • Werynia 501 36-100 Kolbuszowa Poland
      • 814-14-04-726
      • Zbigniew Bogacz zbigniew.bogacz@zswerynia.pl
      • Beata Bryk beata.bryk@zswerynia.pl
      • Elżbieta Rozmus-Maciąg elzbieta.rozmus@zswerynia.pl
      • Nabywca: Powiat Kolbuszowski ul. 11-go Listopada 10 36-100 Kolbuszowa NIP 814-15-73-682 Odbiorca: Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni Werynia 501 36-100 Kolbuszowa
      • /ZSA-E501/zsae lub /ZSA-E501/domyslna
    • Logowanie