• Poznajemy nową definicję żywności

          • Ośmioosobowa grupa młodzieży z naszej szkoły uczestniczyła w tygodniowej mobilności w Chorwacji. Zgodnie z założeniami projektu, celem tego wyjazdu było poznawanie nowej definicji żywności. Projekt Food Redefined skierowany jest do uczniów kształcących się w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych i jest w stu procentach finansowany z funduszy europejskich. Uczniowie pobyt w Chorwacji rozpoczęli od wycieczki po mieście Metković. Zwiedzanie każdego miejscowości połączone było z pokazami i degustacjami loklanych, tradycyjnych surowców i potraw takich jak: lokalne pieczywo, ośmiorniczki, krewetki, dalmatyński prsut, masło, sery, figi, mandarynki, grapefruity, oliwki, oliwę, granaty i wiele innych. Innymi punktami wizyty były wycieczki do Orebić, Dubrownika, Ston, Opuzen i Vid. W tych przepięknych miejscowościach oprócz uczestnictwa w warsztatach dotyczących soli, tradycyjnej kuchni i zwyczajów podawania potraw za czasów starożytnych młodzież z Weryni zwiedziła zabytkowe mury, twierdzę, winnicę i warzelnię soli. Jednak ich wizyta nie mogłaby odbyć się bez wspólnego gotowania, czyli tego co najważniejsze podczas wizyty studyjnej w Chorwacji. Podczas warsztatów w szkole Gimnazija Metković wspólnie z uczniami z Chorwacji i Portugalii, młodzież z Weryni uczyła się zastosowania różnych przypraw. Spod ich rąk wyszło m.in. risotto z kałamarnicą, duszona soczewica, lokalne ryby i krewetki w pikantnym sosie pomidorowym, rolada z ciasta filo, konfitura mandarynkowa, świąteczna frytula i ciasto czekoladowe. W pamięci uczniów oprócz deserów dubrowniczki i rozety na długo w pamięci pozostanie smak ryby skorpeny, która pomimo brzydkiego wyglądu smakowała wybornie.

            Pobyt w tym urokliwym miejscu był możliwy dzięki realizacji projektu „Food Redefined” o numerze
            2020-1-PL01-KA229-081707_1 na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna - akcja KA229.

            Autorzy:A. Tęcza, J. Godzisz
            24.11.2021

          • Podziękowanie

          • Złoty grosik    

            W dniach 25-29 października 2021 r. został zorganizowany „Tydzień  Oszczędzania” w naszej szkole. Uczniowie w ramach akcji zbierali środki pieniężne, w ramach których zostały zakupione napoje oraz słodycze dla ,,Domu Dziecka” w Rzeszowie.  W zbiórce środków pieniężnych wzięły udział następujące klasy: I et, I az, II aez, III km, III bc, III z , IV ae, IVż oraz uczennica Kinga Tereba z klasy III d.

            Wszystkim biorącym udział w akcji – Dziękujemy

            U.Szklarz - organizator przedsięwzięcia wraz z członkami Szkolnego Koła Przedsiębiorczości.  

             

          • Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Przemocy wobec Dzieci 

          • Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Przemocy wobec Dzieci obchodzony jest już od 12 lat. Pomysł na ustanowienie takiego dnia powstał z inicjatywy szwajcarskiej Fundacji "Światowy Szczyt Kobiet" (ang. Women's World Summit Foundation, WWSF). Obecnie ponad 700 organizacji pozarządowych ze 125 krajów świata tworzy międzynarodową koalicję, która inicjuje obchody, organizuje krajowe i lokalne akcje, adresuje postulaty i rekomendacje dotyczące praw dziecka do rządów swoich krajów. Polską organizacją w koalicji jest Fundacja Dzieci Niczyje (FDN).

            Organizatorzy obchodów skupiają się na wszystkich aspektach przemocy wobec dzieci. Jak wynika bowiem z policyjnych statystyk przemoc stosowana wobec osób małoletnich jest w Polsce wciąż poważnym problemem. W ubiegłym roku 43657 osób małoletnich zostało pokrzywdzonych przestępstwem w tym 4359 zostało ofiarami znęcania się nad rodziną (art.207 Kodeksu Karnego). Dane uzyskane za pomocą procedury „Niebieska Karta” wskazują, że liczba osób małoletnich co do których istnieje podejrzenie, że są dotknięte przemocą w rodzinie wynosła 19172.

            Podejmowanie przez organy rządowe oraz organizacje pozarządowe działań mających na celu przeciwdziałanie temu zjawisku staje się niezmiernie istotne. Dzięki różnego rodzaju akcjom i kampaniom społecznym starają się one uwrażliwić społeczeństwo na ten problem. W tym roku Fundacja Dzieci Niczyje realizuje kampanię pn. „Zła tradycja”, której główne hasło i zarazem przesłanie brzmi - „Przemoc nie musi być tradycją”. W ramach tej inicjatywy fundacja od 19 listopada uruchamia stronę internetową www.złatradycja.fdn.pl na której można znaleźć informacje na temat rekomendowanych sposobów reagowania na przemoc wobec dzieci.

            Natomiast Rzecznik Praw Dziecka rozpoczął realizację kampanii „Reaguj masz prawo”. Jej głównym celem jest uświadamianie osobom dorosłym, że nie mogą wykazywać się bierną postawą w chwili gdy są świadkami krzywdzenia dzieci. Niejednokrotnie od ich odpowiedniej reakcji może bowiem zależeć czy uda się uchronić dzieci przed tragedią. Bezpośrednim impulsem do podjęcia działań w tym obszarze były niezwykle alarmujące wyniki badania opinii publicznej przeprowadzonego przez prof. dr hab. Ewy Jarosz w 2013 roku z których wynika, że wśród Polaków nadal utrzymuje się wysoki poziom akceptacji dla przemocy wobec dzieci. Na podstawie analizy zebranych danych można stwierdzić, że ponad  60% obywateli aprobuje łagodne postaci przemocy fizycznej (klapsy). Ponadto, jak wynika z przeprowadzonych na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka badań TNS OBOP w 2012 roku, jedna trzecia badanych uważa, iż nie powinni się wtrącać w to, jak rodzice postępują z dziećmi i w sytuacje stosowania kar fizycznych. Najczęściej powodem braku ich reakcji jest niechęć do wtrącania się w sprawy innych (29%). Niemal połowa respondentów (47%) nie zareagowałoby uznając zasady nietykalności rodziny lub nie czując się "uprawnionymi" do tego. Kampania „Reaguj masz prawo” ma przekonać Polaków do zmiany swojego nastawienia i przekonań w takich sytuacjach. W ramach kampanii uruchomiono portal internetowy www.jakreagowac.pl . Osoby, które mają dylematy jak reagować w konkretnym przypadku oraz jak wychowywać dzieci bez przemocy znajdą na nim specjalnie przygotowane materiały z poradami i skryptami.

            żródło: https://www.policja.pl

            Zebrała: I.Pogoda
            19.11.2021

          • Aleksandra Durak laureatką konkursu wojewódzkiego

          • Od kilku lat w Zespole Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni organizowany jest konkurs "Żyję świadomie", którego celem jest:

            • popularyzacja zasad zdrowego stylu życia, wolnego od nałogów i zachowań ryzykownych,
            • zwrócenie uwagi na problem nowych narkotyków i wynikających z nich konsekwencji zdrowotnych i prawnych,
            • kształtowanie pozytywnych wzorców,
            • poszerzenie wśród młodzieży wiedzy z zakresu problematyki HIV/AIDS (w tym: sytuacji  epidemiologicznej   w zakresie zakażeń HIV /AIDS, źródeł i dróg szerzenia się wirusa HIV, bezpiecznych  zachowań),
            • kształtowanie  właściwych postaw młodzieży w stosunku do ludzi żyjących z HIV i chorych na AIDS.

            Najciekawsze prace są wysyłane do Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Rzeszowie i biorą udział w Wojewódzkim Konkursie Plastycznym "Porozmawiajmy o AIDS i uzależnieniach".  Komisja konkursowa oceniła 235 prac, które wpłynęły z 52 szkół województwa podkarpackiego. Przyznano 10 nagród w dwóch kategoriach i 5 wyróżnień.

            Serdecznie gratulacje kierujemy do Aleksandry Durak z klasy 3z, która została laureatką!

            Autor: Iwona Pogoda
            19.11.2021

          • Wyjazd do Rzeszowa

          • Uczniowie klas pierwszych technikum oraz uczniowie klasy pierwszej i drugiej szkoły branżowej  wspólnie spędzili miło czas grając w kręgle. Następnie obejrzeli film oparty na faktach "Mój piękny syn" nominowany do Oskara. Film wyprodukował Brad Pitt, a reżyserem jest Felix van Groeningen. Opowiada on jak niebezpieczne są uzależnienia. Przedstawia konsekwencje nie tylko zdrowotne ale również społeczne na podstawie historii rodziny, która musiała zmierzyć się z uzależnieniem dorastającego syna i  brata. Treść filmu doskonale wpisała się w realizację  Programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły.

            Autor: U.Kuna
            19.11.2021

          • Światowy Dzień Rzucania Palenia

          • W trzeci czwartek listopada obchodzony jest Światowy Dzień Rzucania Palenia. Palisz? Przeczytaj dlaczego warto rzucić palenie papierosów już dziś:

            • 20 minut po zgaszeniu papierosa: puls zaczyna się regulować;
            • 2 godziny po: ciśnienie krwi i tętno wracają do właściwego poziomu. Nikotyna zaczyna opuszczać organizm;
            • 8 godzin po: poziom tlenu we krwi wraca do stałego poziomu, stężenie nikotyny zmniejsza się o połowę;
            • 12 godzin po: pojawiają się pierwsze symptomy odstawienia, mogą pojawić się bóle głowy, nudności, jednocześnie dwutlenek węgla usuwa się z organizmu;
            • 48 godzin po: płuca zaczynają oczyszczać się ze śluzu oraz innych zanieczyszczeń. Dodatkowo już dwie doby po wypaleniu ostatniego papierosa, zaczynają odbudowywać się zmysły, dzięki czemu lepiej poczujesz smak potraw. Nikotyna jest już usunięta z organizmu;
            • 72 godziny po: zaczynamy swobodniej oddychać, ponieważ oskrzela się rozluźniają. Chociaż możesz czuć skutki odstawienia, to zyskasz więcej energii;
            • tydzień – 2 tygodnie po: normalizuje się praca płuc;
            • 9 tygodni po: płuca pracują już normalnie, przy okazji obniża się ryzyko infekcji;
            • 12 tygodni po: znacząco poprawia się praca układu krążenia;
            • 3-9 miesięcy po: znika świszczący oddech i kaszel palacza. Funkcja płuc poprawia się o 10 proc. Ryzyko chorób układu krążenia zmniejsza się o połowę;
            • 5 lat po: zmniejsza się ryzyko chorób górnych dróg oddechowych, ale także raka szyjki macicy i pęcherza;
            • 10 lat po: o 50 proc. obniża się ryzyko raka płuc;
            • 15 lat po: ryzyko chorób układu krążenia u byłego palacza wynosi tyle samo co u osoby niepalącej.

            test_uzaleznienia_od_tytoniu.pdf

            test_motywacji_do_zaprzestania_palenia.pdf

            Pamiętaj, że wszystkie e-papierosy mają wysoką zawartość nikotyny. Według producenta pojedyncza kapsułka zawiera tyle samo nikotyny, co paczka 20 zwykłych papierosów. Produkt jest dostępny tylko w wysokich stężeniach nikotyny, co może powodować u niektórych szybki rozwój uzależnienia.

            Autor: I.Pogoda

          • Moja ścieżka życia

          • Jestem absolwentką Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni. To tutaj kształtowałam swoje umiejętności w zawodzie technik ekonomista, a samo uczenie się   sprawiało mi wiele przyjemności i dawało wiele satysfakcji. Zdobytą wiedzę ekonomiczną wykorzystuję podczas studiów i w codziennym życiu, bo na okrągło  podejmuję różne decyzje finansowe i znam się na tym! 

            Niezwykle miło wspominam otoczenie szkoły, kolegów, koleżanki, nauczycieli, a także wycieczki i spotkania integracyjne. Podczas tych czterech lat wiele się działo. Wszystkiego  nie sposób opisać, ale puenta jest jedna - czas spędzony w ZSA-E w Weryni jest moim wspaniałym wspomnieniem... Rozwinęłam swoje pasje i zainteresowania, ukształtowałam samą siebie. Poznałam życzliwych i pomocnych ludzi oraz zawarłam przyjaźnie, które trwają do dziś. Miałam możliwość wzięcia udziału w wielu konkursach, praktykach zawodowych czy projektach, co pozwoliło mi otworzyć się na świat oraz poszerzyć swoją wiedzę o nowe doświadczenia. Dzięki sukcesom w nauce byłam wielokrotną stypendystką, otrzymałam m.in.  stypendium Dyrektora i  Urzędu Marszałkowskiego. Aktywnie działałam w Szkolnym Klubie Przedsiębiorczości, gdzie nie tylko rozwijałam zdolności ekonomiczne, ale też swoje pasje plastyczne. Szkoła dała mi szansę na udział w projekcie pt.: „Zdobywamy doświadczenie na europejskim rynku pracy” i wyjechałam, a dosłownie to wyleciałam do Wielkiej Brytanii. Z pewnością ten czas pokazał mi, że warto próbować nowych rzeczy, nie bać się przeciwności losu i czerpać siłę na lepsze jutro. 

            Czas spędzony w szkole średniej wiele mnie nauczył. Pokonałam swoje lęki oraz odnalazłam poczucie własnej wartości. Cieszę się z takiego wyboru szkoły i każde cenne rady moich ukochanych nauczycieli wykorzystuję po  dzień dzisiejszy. Idę przed siebie z podniesioną głową i pozytywnie patrzę na świat! Gdybym jeszcze raz miała sie zdecydować na szkołę średnią, to z pewnością ponownie wybrałabym ZSA-E w Weryni  i  technika ekonomistę :)

            Autor: Natalia Sitarz (2016-2020)

          • Wyjazdowy listopad

          • Coraz bardziej posępna pogoda nastraja melancholijnie. Chciałoby się pojechać do przytulnego wnętrza i obejrzeć coś interesującego. W kinach pojawiło się kilka obrazów wartych obejrzenia, np. „Wyszyński – nienawiść czy przebaczenie?”.  Jest to pozycja skłaniająca do zadumy, oparta na wojennych wydarzeniach z życia wielkiego Polaka – prymasa Stefana Wyszyńskiego. Powstanie Warszawskie, łapanki, rozstrzeliwanie cywilów, naloty Niemców na szpitale, walki żołnierzy polskich  ukrywających się w lasach są tłem rozważań nad postawą, jaką powinien przyjąć duchowny, a jednocześnie każdy Polak wobec okupanta na własnym terenie, we własnym kraju: nienawidzić i zwalczać czy przebaczyć, gdy wróg uświadamia sobie swoje błędy.

            Klasa 3ae wybrała się na ten film z wychowawczynią, Anną Kwiecień do Mielca. Przeciwwagą do poważnych pytań zadanych w filmie była nauka jazdy na wrotkach. Część uczestników wyjazdu była nauczycielami dla pozostałych, którzy stawiali tu pierwsze kroki. Lokal „Wrotki na wypasie” oferuje wiele atrakcji. Oprócz jazdy na wrotkach można emocjonować się grą w bilard,  grami na automatach a również zjeść coś dobrego. To była bardzo fajna i jednocześnie edukacyjna wycieczka.

            Autor: A.Kwiecień
            18.11.2021

          • Warsztaty z makramy

          • Nasza szkoła realizuje projekt grantowy „Lasowiackim Szlakiem” w ramach programu Rozgrzewamy Polskie Serca. Ideą tego projektu jest zapoznanie uczniów z dawnymi tradycjami panującymi na ziemi kolbuszowskiej – tradycjami Lasowiaków. Główną grupą odbiorców tego przedsięwzięcia są uczniowie kształcący na kierunku technik architektury krajobrazu, ponieważ zawód ten gromadzi osoby kreatywne, wrażliwe na otaczające piękno, zdolne artystycznie, otwarte, z wyczuciem piękna koloru i przestrzeni. Dlatego do naszej szkoły została zaproszona na cykl spotkań Pani Barbara Nycek, która pokazała uczniom sploty, węzełki, guzy i supły. A wszystko to, by móc samemu wykonać urocze dekoracje, m.in.kwietniki. Warsztaty wspierały panie Irmina Piłat, Małgorzata Laube-Skowrońska oraz Katarzyna Cesarz.

            Autor: M.Banaś
            17.11.2021

          • Międzynarodowy Dzień Tolerancji

          • 16 listopada na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Tolerancji, ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 12 grudnia 1995 roku, z inicjatywy UNESCO. Po tym wydarzeniu kraje członkowskie UNESCO przyjęły Deklarację na Temat Zasad Tolerancji.

            W „Deklaracji…” państwa członkowskie zdefiniowały pojęcie tolerancji. Według zapisów tolerancja to:

            • respektowanie cudzych praw i cudzej własności;
            • uznanie i akceptacja różnic indywidualnych;
            • umiejętność słuchania, komunikowania się i rozumienia innych;
            • docenianie rozmaitości kultur;
            • otwarcie na cudze myśli i filozofię;
            • ciekawość i nie odrzucanie nieznanego;
            • uznanie, że nikt nie ma monopolu na prawdę.

            Cele Dnia Tolerancji:

            • uwrażliwienie społeczeństwa na wszelkiego rodzaju przejawy nietolerancji i dyskryminacji;
            • przypomnienie, że każdy człowiek zasługuje na szacunek i akceptację, bez względu na pochodzenie, kulturę, religię;
            • kształtowanie postawy tolerancji szczególnie wśród dzieci i młodzieży szkolnej;
            • odszukanie głębszych przyczyn nietolerancji;
            • zmobilizowanie opinii publicznej w temacie tolerancji i informowania o niebezpieczeństwach związanych z objawami nietolerancji;
            • wypracowanie praktycznych wskazówek dla rządów, naukowców i instytucji publicznych, w celu umożliwienia im znalezienia rozwiązań.

            Żródło: https://dziecisawazne.pl

            Zebrała: I.Pogoda
            16.11.2021

             

          • Kulinarna podróż

          • Pobyt w Chorwacji rozpoczęliśmy od wycieczki po mieście Metković. Zwiedziliśmy port, park i rynek główny. Ciekawym miejscem, które odwiedziliśmy było Wzgórze Predolacktóre znajduje się w okolicach Delty Neretwy, jednego z najpiękniejszych zakątków Chorwacji. Po przewie obiadowej ponownie udaliśmy się na dalsze zwiedzanie tej miejscowości. Kolejnym punktem naszej wizyty było zwiedzanie Muzeum Historii Naturalnej Metković. W tym miejscu mieliśmy okazję zobaczyć wspaniałe okazy wielu gatunków zwierząt i ich siedlisk oraz usłyszeliśmy jak brzmią niektóre ptaki. Dowiedliśmy się również o zachowanym regionie rzeki Neretwy oraz florze i faunie, z których ta część Chorwacji jest znana i wyjątkowa. Jednak nasza wizyta nie mogłaby odbyć się bez wspólnego gotowania, czyli tego co najważniejsze podczas naszej wizyty studyjnej w Chorwacji. Podczas warsztatów w szkole Gimnazija Metković wspólnie z innymi uczniami uczyliśmy się zastosowania różnych przypraw. Przygotowaliśmy m.in. risotto z kałamarnicą. Mamy nadzieję, że tą potrawą zaskoczymy uczniów z naszej szkoły w Weryni i kiedyś wspólnie ją przygotujemy podczas zajęć praktycznych! Nasz pobyt w tym urokliwym miejscu jest możliwy dzięki realizacji  projektu „Food Redefined” o numerze
            2020-1-PL01-KA229-081707_1 na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna - akcja KA229.

            Autor: A. Tęcza, J. Godzisz, B. Sobowska-Rekut
            16.11.2021

          • Wyniki konkursu z wiedzy o Francji i Niemczech

          • Pod koniec października br. odbył się V Szkolny Konkurs Wiedzy o Francji i Niemczech przygotowany przez nauczycieli języków obcych. 21 uczniów z Technikum przystąpiło do testu, który sprawdzał ogólną wiedzę o krajach, których języków nauczamy w ZSA-E w Weryni. Wśród pytań były takie, na które wszyscy znali od razu odpowiedź, ale również pojawiły się też trudniejsze, a wtedy tylko nieliczne osoby zareagowały poprawnie.

            Oto wyniki:

            Najlepszą wiedzą o Niemczech wykazali się:
            1 miejsce: Weronika Fitał
            2 miejsce: Patrycja Ozga
            3 miejsce: Patrycja Tabaka

            wyróżnienia: Adam Pełka, Marzena Borowiec, Klaudia Sitarz

            Natomiast o Francji najwięcej wiedziały:
            1 miejsce: Natalia Snopek
            2 miejsce: Gabriela Ofiara
            3 miejsce: Agata Snopek

            Wyróżnienie: Ewa Rzeszut, Kinga Margańska

            Dyplomy zostaną wręczone podczas Akademii z okazji święta odzyskania przez Polskę niepodległości.
            Gratulujemy wiedzy i dziękujemy za udział.

            Autor: U.Kuna, K. Wachowska
            12.11.2021

          • Narodowe Święto Niepodległości

          •  Narodowe Święto Niepodległości uczciliśmy w szkole 10. listopada br. uroczystymi apelami, podczas których uczniowie zaprezentowali patriotyczne wiersze autorstwa współczesnego poety Zbigniewa Szczębary. Szkolny zespół muzyczny „Concordia uświetnił spotkanie pieśniami legionowymi: Wojenko, wojenko, Przybyli ułani pod okienko, Biały krzyż  oraz współczesnymi: Miasto 44, Wolność, Ojczyzno ma. Patosu całemu wydarzeniu nadało wspólne odśpiewanie Roty” na zakończenie akademii. 

            Szkolne uroczystości organizowane z okazji ważnych świąt narodowych uczą młodzież patriotyzmu, szacunku do symboli narodowych, a przede wszystkim przypominają naszych bohaterów, którzy poświęcili swoje życie dla obrony ojczyzny.

            fragment wiersza Zbigniewa Szczębary „W blasku wolności”

            „Apel do narodu”

            ...Teraz, gdy najbardziej potrzeba jedności,

            Musimy się dogadać i złączyć ramiona.

            Nie wolno dopuścić, by o nasze kości 

            Wyły psy zgłodniałe, lub krakała wrona.

            A więc śmiało do celu, do wspólnego domu,

            Do dumy narodowej - co jak orzeł wzleci.

            Po to, by w tym kraju nie brakło nikomu 

            Chleba powszechnego i uśmiechu dzieci. 

            Autor: B. Bogdanowska-Olszówka
            Fot. Witold Cesarz
            Fot. Aneta Drozd
            10.11.2021

          • „Czytaj PL – listopad 2021"

          • Zapraszamy uczniów i nauczycieli do uczestnictwa w ogólnopolskiej akcji „Czytaj PL”. Zainteresowani mają do dyspozycji 12 bestsellerów za darmo w formie e-booka lub audiobooka. Akcja trwa cały listopad. Szczegóły na stronie: www.czytajpl.pl

            Autor: B.Sobowska-Rekut
            10.11.2021

          • Warsztaty dietetyczne i artystyczne

          • 9 listopada 2021 roku do naszej szkoły przyjechali uczniowie z PSP w Woli Rusinowskiej, zaś 10 listopada z PSP nr 1 w Kolbuszowej. Dzieci z tamtejszych szkół miały okazję poznać „od podszewki” zawody, w których kształcimy. Uczniowie w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych uczyli młodszych kolegów sporządzania zdrowych przekąsek takich jak: frytki warzywne z dipem koperkowo-czosnkowym oraz smoothies ze szpinaku, dekorowania  świątecznych pierników oraz sporządzania krucho-drożdżowych ciastek w kształcie świnek. Ponadto we wtorek młodzież kształcąca się w zawodzie technik architektury krajobrazu pokazała w jaki sposób można zagospodarować dary lasu do aranżacji domowych dekoracji. Nasi architekci zaprezentowali również możliwości wykorzystania programów komputerowych w swoim zawodzie. Mamy nadzieję, że wizyta w naszej szkole będzie mile wspominana przez naszych gości.

            Autor: A. Tęcza, M. Banaś, B. Sobowska-Rekut
            9.11.2021

    • Kontakty

      • Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Weryni
      • 17 227 14 41 lub 17 227 13 32 numery wewnętrzne: 101 sekretariat 103 dyrektor 105 zastępca dyrektora 107 pokój nauczycielski
      • Werynia 501 36-100 Kolbuszowa Poland
      • 814-14-04-726
      • Zbigniew Bogacz zbigniew.bogacz@zswerynia.pl
      • Beata Bryk beata.bryk@zswerynia.pl
      • Elżbieta Rozmus-Maciąg elzbieta.rozmus@zswerynia.pl
      • Nabywca: Powiat Kolbuszowski ul. 11-go Listopada 10 36-100 Kolbuszowa NIP 814-15-73-682 Odbiorca: Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni Werynia 501 36-100 Kolbuszowa
      • /ZSA-E501/zsae lub /ZSA-E501/domyslna
    • Logowanie