Tydzień Edukacji Globalnej to coroczna międzynarodowa akcja edukacyjna organizowana w celu zwrócenia uwagi Europejczyków na problemy o charakterze globalnym.
Jako uczniowie klas czwartych uczestniczyliśmy w tegorocznej akcji tworząc 12 osobową drużynę o nazwie EKO-czwartaki w ramach europejskiego Tygodnia Edukacji Globalnej, który odbył się pod hasłem: “Solidarnie ponad granicami!” od 15 do 17.11.2022 r.
Tegoroczny festiwal rozpoczęliśmy od uczestnictwa w trzech webinariach:
- Środowisko przyrodnicze globalnie - Webinar poprowadziła Kasia Dytrych, podczas, którego poznaliśmy istotne i aktualne globalne wyzwania środowiskowe oraz jak możemy zadbać o środowisko lokalnie i globalnie.
- Mroczny sekret Internetu - Webinar poprowadziła Joanna Murzyn, podczas którego poznaliśmy działania na rzecz zmniejszenia negatywnego wpływu rozwoju środowiska technologicznego na środowisko naturalne oraz człowieka.
- Aktywizm na rzecz migrantów i migrantek - Webinar poprowadziła Marysia Szuster poznaliśmy sposoby niesienia pomocy ukraińskim młodym ludziom, którzy znaleźli się w nowej rzeczywistości.
Natomiast drugiego i trzeciego dnia wykonaliśmy zadania na platformie Padlet:
- Zadanie powitalne - przedstawienie drużyny,
- “Co wiecie o równości płci?” - QUIZ,
- “Film przyrodniczy” - przedstawiający otoczenie naszej szkoły,
- “Gatunki inwazyjne” - przedstawienie wybranej rośliny inwazyjnej,
- Zadanie końcowe - plakat pt. “Szkoła ponad granicami” .
Na zakończenie uczestniczyliśmy we wspólnym spotkaniu online "Świat w szkole, szkoła w świecie" z uczestnikami ze 160 szkół w Polsce, które prowadził Michał Augustyn z Ameryki Południowej twórca zrównoważonych ekosystemów ogrodu społecznościowego Motyka, Słońce, Solatorium oraz mikrouzdrowiska na osiedlu Jazdów. Podczas spotkania wymieniliśmy się doświadczeniami w realizacji ekologicznych projektów ciekawych rozwiązań i kreatywnego podejmowania działań w trosce o jakość naszego środowiska przyrodniczego.
Postaramy się czynnie działać w tym zakresie by uświadomić innym, że nasza planeta jest zagrożona.
Autorzy: Uczestnicy projektu