• Architekci w ogrodzie Florena

          • Praktyczną  lekcję roślin ozdobnych odbyli w ogrodzie Florena uczniowie klasy I kształcący się w zawodzie technik architektury krajobrazu. Młodzi architekci z dużym zainteresowaniem oglądali rośliny jednoroczne, dwuletnie, byliny oraz krzewy i drzewa. Czerwiec to miesiąc, w którym kwitnie większość roślin ozdobnych, dlatego można było nacieszyć oko pięknymi barwami kwiatów i liści oraz podziwiać zapach oglądanych roślin. Uczniowie mieli możliwość zdobytą w klasie I wiedzę teoretyczną zastosować w praktyce.

            Autor: M.Król
            21.06.2022

          • Warsztaty żywieniowe na Uniwersytecie Rzeszowskim

          • 9 czerwca uczestnicy mobilności w Chorwacji i Francji uczestniczyli w wykładach i labolatoriach dotyczących zagadnień projektu Food Redefined, a mianowicie tego jak zachować wartość odżywczą żywności, jak ją badać, jaki wpływ na jej wartość żywieniową ma sposób i czas przechowywania oraz jak żywność może pozytywnie wpływać na zdrowie ludzi.  Warsztaty prowadzili pracownicy Instytutu Technologii Żywności i Żywienia Uniwersytetu Rzeszowskiego prezentując bazę naukowo-dydaktyczną.

            Dlaczego burak jest czerwony? Czy jego barwa może się zmieniać? Co wspólnego mają buraki z owocami opuncji i muchomorami? Dlaczego po zjedzeniu przetworów z buraka nasz mocz może mieć barwę czerwoną? Na między innymi te pytania odpowiedział wykład.

            Uczestnicy wzięli także udział w zajęciach praktycznych dotyczących fermentacji mlekowej i jej wpływu na nasz organizm. Pod mikroskopami mogli oglądać drobnoustroje, które znajdują się w kiszonkach. Badali m.in. sok z kapusty i z ogórków.

            Nietypowe zajęcia dostarczyły wiedzy na temat tego jak  przeciwutleniacze wpływają na funkcjonowanie organizmu. Chronią przed schorzeniami układu pokarmowego, nerwowego, oddechowego i moczowego, spowalniają procesy starzenia organizmu oraz zapobiegają rozwojowi chorób określanych jako cywilizacyjne. W codziennym jadłospisie powinny znajdować się owoce i warzywa bogate w karotenoidy, bioflawonoidy i witaminę C (np. czarne porzeczki, pomarańcze, pomidory, brokuły), tłuszcze roślinne stanowiące źródło witaminy E, mleko i przetwory mleczne dostarczające witaminę A.

            Warsztaty na Uniwersytecie Rzeszowskim poszerzyły wiedzę uczestników, pozwoliły wszystkim poczuć się przez chwilę jak studenci i były nowym, ciekawym doświadczeniem.

            Autorzy: Natalia Wit, Anna Tęcza, Anna Wróbel

          • Certyfikat „Złotej Szkoły NBP” dla ZSA-E w Weryni

          • W roku 2021/2022 uczniowie ZSA-E w Weryni przystąpili do ogólnopolskiego programu Złote Szkoły NBP. Celem programu było upowszechnianie wiedzy ekonomicznej. W szkole powołana została Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, w skład której weszli: Katarzyna Gola (3ae), Gabriela Ofiara (3bc), Patrycja Ozga (3bc), Martyna Jagodzińska (2aez), Klaudia Sitarz (2aez), Weronika Fitał (2aez), Szymon Zieliński (2aez).

            W działaniach w ramach programu „Złote Szkoły NBP” uczniów wspierali koordynatorzy: Ewa Serafin, Urszula Szklarz, Anna Fołta. Gratulujemy !!!

            Autor: U.Szklarz

             

             

          • Bezcenne wspomnienia z Francji

          • Wizyta studyjna w Machecoul naszych uczniów dobiegła już końca. Uczniowie poznali nie tylko zwyczaje, kulturę, zabytki i francuskie smaki, ale przede wszystkim zdobyli nowe doświadczenie zawodowe i językowe. „Wisienką na torcie” podczas pobytu we Francji była wycieczka do parku Puy du Fou, gdzie oprócz upowszechniania tradycji kulinarnych uczniowie zobaczyli niezwykłe widowiska teatralne i historyczne. Naszą młodzież zachwyciło połączenie wielu efektów specjalnych: wody, ognia, muzyki, gry aktorów, występy zwierząt oraz fantastycznej scenografii. Mimo, iż wizyta studyjna we Francji tak szybko minęła, to nasi uczniowie są bogatsi w wiedzę zawodową i wspaniałe wspomnienia, które z pewnością na zawsze pozostaną w ich pamięci.

            Paweł Wiącek

            Podczas pobytu we Francji podobała mi się zupełnie inna architektura, wygląd budynków, oczywiście słoneczna pogoda i mili, życzliwi mieszkańcy. Ta podróż dała mi wiele nowych doświadczeń jak latanie samolotem, zwiedzanie innego kraju, poznawanie nowych ludzi, a także doskonalenie znajomości języków obcych. Podczas mobilności  w Machecoul nauczyłem się robić tradycyjne francuskie potrawy i napoje oraz nauczyłem się wielu nowych zwrotów po francusku.

            Łucja Mazur

            Bardzo podobał mi się udział w wyjeździe Erasmus do Francji, ponieważ uwielbiam otwartość oraz przyjazne nastawienie ludzi z innych krajów. Dzięki tej podróży jestem bardziej otwarta na nowe możliwości. Wyjazd do Francji pomógł  mi nawiązać przyjaźnie i być bardziej komunikatywną. Cieszę się, że mogłam być w Machecoul i poznawać tradycyjne jedzenie Francji oraz Portugalii i Chorwacji. Ten projekt uświadomił mi, że nauka może być świetną zabawą. To było wspaniałe doświadczenie i chciałbym to powtórzyć.

            Natalia Kołodziej

            Bardzo podobała mi się cała podróż do Francji, ale oczywiście są rzeczy, które podobały mi się najbardziej na przykład to, że miałam okazję spróbować nowych dań i pierwszy raz spróbować ostryg. Miałam okazję przebywać w wesołym miasteczku, które było niesamowite, każdy występ był niesamowity i nieoczekiwany, świetnie się bawiłam. Wyjazd do Francji pozwolił mi również poprawić swój angielski, ponieważ spotkałam wielu ludzi, z którymi komunikowałam się po angielsku. Nauczyłam się też przygotowywać zupełnie nowe potrawy i mogłam zobaczyć, jak takie lekcje gotowania odbywają się w innym kraju. Reasumując wyjazd był super, nie żałuję, że pojechałem, zrobiłabym to jeszcze raz i polecam wszystkim.

            Marek Burek

            Cała podróż po Francji bardzo mi się podobała. Najbardziej podobał mi się park Puy du Fou. Podczas tej mobilności było wiele rzeczy, które miałam przyjemność zobaczyć po raz pierwszy. Miałem okazję przepłynąć ocean autobusem, gdyż był odpływ a w oceanie nie było wody. Odwiedziliśmy również hodowle ostryg, gdzie mieliśmy okazję je spróbować. Odbyliśmy również szkolenia w liceum, gdzie miałem przyjemność nauczyć się robić różnego rodzaju koktajle.

            Paulina Wilk

            Wyjazd do Francji był niesamowitym przeżyciem. Zobaczyłam wiele nowych miejsc, moim ulubionym punktem wycieczki był zabytkowy park, który był niesamowity,  nigdy nie widziałam takiego widowiska. Ogromną zaletą wyjazdu byli wspaniali ludzie, nie sądziłam, że można mieć, aż tyle wspólnego z ludźmi z innego kraju. To dzięki rozmowie z nimi pokonałam lęk przed mówieniem po angielsku. Cała wyprawa była super i na zawsze ją zapamiętam.

            Patrycja Tabaka

            Podczas tej wyprawy nauczyłam się wiele nowego, nabrałam pewności siebie, a przede wszystkim poprawiłam swój język angielski. Odwiedziliśmy miasto Nantes i mieliśmy okazję spróbować hodowli ostryg, było to bardzo dziwne i nowe odczucie smakowe. Zwiedziliśmy historyczny park, który zrobił na mnie naprawdę duże wrażenie. Bardzo dobrze zapamiętam ten wyjazd, poznałam wielu wspaniałych ludzi, a także zdobyłam doświadczenie.

            Anastazja Bieleń

            Podróż do Francji, dzięki projektowi Erasmus+ dała mi nowe możliwości. Zdobyłam certyfikat potwierdzający moje umiejętności kulinarne oraz nauczyłam się przyrządzać i dekorować napoje. Bardzo podobał mi się pobyt we Francji gdyż poznałam tu nowych przyjaciół. Dowiedziałam się też, jak hoduje i przechowuje się ostrygi do sprzedaży lub jedzenia. Moją ulubioną częścią podróży był wyjazd do parku Puy du Fou! To było niesamowite! Wszystko tutaj było robione z taką pasją, że pokochałam kostiumy, konie i sztuczki, które robili jeźdźcy. Kuchnia we Francji czasami mnie szokowała, ale próbowałam jeść nowe jedzenie.

            Sabina Kardyś

            Wyjazd do Francji dał mi wiele możliwości, jeśli chodzi o zwiększenie moich umiejętności związanych z przyszłą pracą zawodową. Nauczyłam się robić deser Paris-Brest. Bardzo mi się podobało, kiedy poszliśmy na spotkanie z Damienem Raballandem i jego farmą ostryg. Próbowałam wielu rodzajów jedzenia, niektóre były dla mnie szokujące i nowe. Kiedy byłam we Francji podszkoliłam porozumiewanie się w języku francuskim i angielskim, ponieważ bardzo ważna jest komunikacja w zespole składającym się z kilku narodowości. Kultura we Francji jest zupełnie inna niż w Polsce i to bardzo mnie zdziwiło, dlatego w przyszłości będę wiedziała, jak się zachować podróżując po Europie.

             

          • Sportowa sobota

          • 11 czerwca 2022 kolejny raz młodzież naszej szkoły przygotowała catering dla uczestników plenerowej imprezy Footballowa Kolbuszowa, która po raz trzeci odbyła się w Weryni. Uczniowie wspólnie z nauczycielkami przygotowali stoisko ze zdrowymi, kolorowymi przekąskami. Przybyli goście częstowali się szotami warzywnymi z dipem koperkowym, koktajlami truskawkowo-bananowymi, truskawkowo-waniliowymi, sałatką owocową oraz pierożkami drożdżowymi z warzywami i kurczakiem. Nasze stoisko jak zawsze cieszyło się zainteresowaniem, a owocowe przekąski natychmiast znikały ze stołów.

            Autor: A.Tęcza
            13.06.2022

          • Warsztaty artystyczne pt. "Zabawka lasowiacka"

          • 8 czerwca w naszej szkole zostały zorganizowane warsztaty artystyczne pt. ”Zabawka lasowiacka” dedykowane uczniom klas 2 ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Kolbuszowej. Podczas warsztatów dzieci poznały bliżej kulturę, obyczaje oraz tradycyjne symbole Lasowiaków. Panie Katarzyna Cesarz oraz Irmina Piłat wprowadziły naszych gości w świat dzieciństwa naszych przodków, czym wtedy bawiły się dzieci, jak wyglądały ich zabawki i skąd się wzięły. W oparciu o opowieści, szablony wzorów oraz własną wyobraźnię, dzieci miały za zadanie ozdobić zabawkę lasowiacką wykonując malunek na drewnianej deseczce w kształcie kogucika, konika lub wozu – najpopularniejszych tematycznie zabawek występujących w dawnych czasach. Dzieci wykazały się dużym zaangażowaniem i z zapałem wykonywały barwne wzory na otrzymanych deseczkach.
            Po wykonaniu prac wybraliśmy się do szkolnego ogrodu, gdzie dzieci mogły zobaczyć kwitnące goździki, bodziszki, piwonie i róże. Wszyscy tak dobrze się bawiliśmy, że aż ciężko było się rozstać i na pożegnanie nasi goście dali grupowego przytulasa naszej Oliwii – uczennicy klasy 3 technikum architektury krajobrazu, która cały czas, wraz z Izą Rembisz, Andżeliką Sobolewską, Emilią Skórą i Andżeliką Boguń wspierała naszych małych ludowych artystów przy wykonywaniu wyjątkowych lasowiackich zabawek. Na koniec dzieci miały jeszcze okazję wykonać sobie pamiątkowe zdjęcie z Panem Dyrektorem  Zbigniewem Bogaczem.

            Autor: I.Piłat
            13.06.2022

          • Wkrótce nowości w bibliotece

          • Szkoła uzyskała wsparcie finansowe w kwocie 15 000 zł w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na zakup nowości czytelniczych, nagród dla uczniów biorących udział w działaniach promujących czytelnioctwo oraz elementów wyposażenia biblioteki szkolnej. Jesteśmy w trakcie realizacji tego działania.

            Autor: B.Sobowska-Rekut

          • Mamy dotację - będą kolejne zagraniczne praktyki zawodowe

          • Pragniemy poinformować, że ZSA-E w Weryni po raz kolejny otrzymało środki finansowe w kwocie 50 535 euro na zorganizowanie zagranicznych praktyk zawodowych dla uczniów w ramach programu Erasmus+. Organizując mobilności weźmiemy pod uwagę oczekiwania naszych uczniów odnośnie państw, w których chcieliby te praktyki zrealizować. Narodowa Agencja Programu Erasmus+ wysoko oceniła jakość merytoryczną opracowanego wniosku, gdyż znalazł się on na 44 miejscu z 538 instytucji,  które uzyskały dofinansowanie. Nasza szkoła posiada Akredytację i dzięki temu na zapewnione aż do 2027 przyznawanie środków finansowych na organizację zagranicznych praktyk zawodowych dla uczniów.

            Autor: B.Sobowska-Rekut

          • Sleeveface, czyli ubierz się w książkę

          • Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu pt. Sleeveface, czyli ubierz się w książkę.  Sleeveface polega na odpowiednio dobranej kompozycji zdjęcia i aranżacji tła, której efektem jest złudzenie zespolenia fotografowanej postaci z graficznym motywem okładki książki. Dzięki temu powstają kreatywne zestawienia odbiorców, czytelników, słuchaczy z przesłaniem okładki. To wspaniała i niebanalna reklama książek, popularyzowanie czytelnictwa i biblioteki szkolnej! W konkursie wzięłu udział: Ewelina Tęcza, Anna Kubiś, Małgorzata Konsur, Marcelina Kopeć, Natalia Wit, Sabina Kardyś, Magdalena Zielińska. W tym roku uczestnicy wykazali się wyobraźnią i ciekawym ujęciem tematu. Nagrodą w konkursie jest ocena z języka polskiego oraz ocena zachowania. Wszystkim gratulujemy pomysłów i zapraszamy do kolejnych edycji.

            Autor: B.Sobowska-Rekut
            08.06.2022

          • Praktyki zawodowe

          • Miesięczne praktyki zawodowe odbywali uczniowie Technikum kształcący się w zawodach: technik architektury krajobrazu, technik ekonomista, technik żywienia i usług gastronomicznych.Uczniowie klas drugich i trzecich doskonalili umiejętności zawodowe w firmach, instytucjach i przedsiębiorstwach w Polsce, Hiszpanii i Włoszech. Dyrektor szkoły chcąc zapewnić praktyki na wysokim poziomie podpisuje stosowne umowy ze sprawdzonymi partnerami, którzy mogą zaoferować uczniom możliwość poszerzania swojej wiedzy i zdobywania potrzebnych umiejętność zawodowych.Ekonomiści sprawdzali swoje wiadomości i umiejętności zawodowe w biurach rachunkowych, instytucjach, urzędach, bankach oraz w firmach. Pracowali oni głównie w działach administracyjnych, księgowości, kadr, płac itp.,  prowadzili dokumentację, zajmowali się księgowością oraz analizowali finanse firmy. Profesjonalną obsługą konsumentów zajmowali się  technicy żywienia i usług gastronomicznych.  Swoje praktyki  odbywali w lokalach gastronomicznych, hotelach i restauracjach. Przygotowywali posiłki, serwowali dania, obsługiwali gości. Architekci krajobrazu pracowali głównie w szkółkach roślin ozdobnych, gdzie poznawali proces produkcyjny roślin i ich pielęgnację aby nadawały się do obsadzania ogrodów, parków i ulic.Praktyka była doskonałym doświadczeniem zawodowym, dała uczniom możliwość zweryfikowania swoich wiadomości i umiejętności nabywanych w szkole podczas lekcji. Uczniowie mogli wtedy zastosować zdobytą wiedzę praktycznie w realnych warunkach i w ten sposób zdobywać cenne doświadczenie zawodowe.  Praktyka, podobnie jak przyszła praca wymagała od uczniów: punktualności, rzetelności, solidności i odpowiedzialności -  a więc cech jakich będzie od nich oczekiwał przyszły pracodawca. 

            Część uczniów, dzięki dużemu zaangażowaniu podczas praktyki zapewniło sobie pracę na wakacjach, gdzie będą mogli  jeszcze doskonalić swoje umiejętności zawodowe pracując na konkretnych stanowiskach i zarabiać swoje pierwsze pieniądze.

            Autorzy: B.Bryk, B.Krzysztofiński

          • Zainspiruj się!

          • W ostatni piątek maja żywieniowcy z klasy 1 wzięli udział w nietypowej lekcji z udziałem zaproszonych gości – absolwentki naszej szkoły, ekonomistki Patrycji Gielarowskiej oraz historyka, regionalisty i  aktywisty społecznego Karola Wesołowskiego. Patrycja i Karol to osoby, które zarówno w czasie nauki w szkole jak i po jej zakończeniu podejmowali i podejmują wiele ciekawych działań.  Odnaleźli swoje pasje i z sukcesami je realizują. Patrycja uwielbia poezję, interesuje się fotografią, napisała 2 książki, rozwija swoje konta w mediach społecznościowych i studiuje pedagogikę resocjalizacyjną. Karol jest m.in. zaangażowany w wolontariat na rzecz ofiar wojny w Ukrainie i organizację różnych wydarzeń dla mieszkańców naszego regionu, pielęgnuje rodzinną historyczną tradycję kolekcjonerską. Nasi goście byli członkami samorządu uczniowskiego, chętnie korzystali z wyjazdów i dodatkowych zajęć organizowanych przez szkołę i zachęcali do tego uczniów klasy 1.

            Uczestnicy spotkania wymienili się swoimi opiniami na temat postrzegania młodości, czasów nauki w szkole. Celem naszej lekcji była próba przekonania uczniów, że czas szkoły ponadpodstawowej warto jak najlepiej wykorzystać. Postawić na swój rozwój, dbać o relacje z rówieśnikami, korzystać z  proponowanych przez szkołę możliwości i przede wszystkim docenić ten piękny, niepowtarzalny czas.

            Autor: Anna Wróbel

          • Warsztaty gastronomiczne

          • W piątek 27 maja naszą szkołę odwiedzili uczniowie klasy 6 ze szkoły podstawowej numer 1 w Kolbuszowej. Uczniowie  z Panią Wiolettą Majewską rozmawiali o zdrowym odżywianiu, dietach oraz przygotowali zdrowe posiłki (warzywa pokrojone w różny sposób oraz warzywne pizzerinki). Zdrowe posiłki nie zawsze muszą być nudne o czym przekonali się uczestnicy warsztatów. Posiłki mogą być kolorowe, smaczne oraz różnorodne. W trakcie warsztatów dzieci poznały także najważniejsze zasady  gastronomicznego savoir-vivre czyli prawidłowego nakrywania do stołu krok po kroku oraz jak właściwie zachować się przy stole. Na zakończenie zajęć zostali zaskoczeni pysznym deserem truskawkowym przygotowanym przez Panią Wiolettę Majewską oraz Panią Zofię Łuszcz. 

            Autor: Anna Kubiś klasa 3z 

          • Francuskie smaki

          • Kolejne dni pobytu naszej młodzieży we Francji upłynęły na poznawaniu nowych smaków. Uczniowie uczestniczyli w spotkaniu w Le Port du Bec, gdzie podczas spotkania z hodowcą ostryg poznali tajniki hodowli, kalibracji, konsumpcji i ich sprzedaży. Następnie udali się do Passage du Gois, czyli grobli między Beauvoir-sur-Mer, a wyspą Noirmoutier w Vendée na atlantyckim wybrzeżu Francji, która każdego dnia na długi czas znika pod wodą. Kolejną atrakcją turystyczną w tym dniu była wizyta w młynie Moulin de de Rairé w Sallertaine, który od 1555 roku, nigdy nie przestał kręcić się na wietrze od czasu jego budowy. Jednak ich wizyta nie mogłaby odbyć się bez wspólnego gotowania, czyli tego co najważniejsze podczas wizyty studyjnej. Podczas warsztatów w szkole Machecoul wspólnie z uczniami z Francji, Chorwacji i Portugalii, młodzież z Weryni uczyła się sporządzania potraw z owoców morza, mięsa i cytrusów z wykorzystaniem vacuum i sous vide. Młodzież przygotowała m.in. mus truskawkowy z biszkoptami fr. charlotte aux fraises, cytrynową tartę, deser z ciasta parzonego paris brest, galettes bretonnes, czyli naleśniki gryczane zapiekane z jajkiem, szynką i serem, salade lyonnaise czyli francuską sałatkę z boczkiem i jajkiem w koszulce oraz inne zakąski z ryb. Ponadto uczniowie uczestniczyli w konkursie dotyczącym sporządzania i dekoracji kolorowych koktajli i napojów z soków, syropów i owoców. Mimo, iż nasi uczniowie mieli wiele możliwości degustacji potraw z owoców morza, niestety, nie przypadły im do gustu. Uczniom natomiast smakowały desery i sałatki, których receptury będziemy testować podczas zajęć praktycznych w Weryni.

            Autor: A. Tęcza
            03.06.2022

          • Dzień Sportu w Weryni

          • 1 czerwca jest miłym dniem dla każdego dziecka niezależnie od wieku. Nauczyciele wychowania  fizycznego jak co roku zorganizowali Dzień Sportu.  Wszyscy uczniowie przyjemnie i aktywnie spedzali czas na świeżym powietrzu w pięknym otoczeniu naszej szkoły podczas rywalizacji w różnych konkurencjach. W turnieju piłki nożnej zwycięzcami zostali chłopcy z klasy 3 km.  Pan dyrektor Zbigniew Bogacz wręczył im puchar. Uczniowie także uczestniczyli w zawodach nordic walking na stadionie Werynianki, a przed szkołą  roztańczona grupa dziewcząt ćwiczyła zumbę pod przewodnictwem pani Oli Trętowicz. Zmagania rekreacyjno – sportowe zakończone było pysznymi kiełbaskami z grilla. Wszystkim dziękujemy i zapraszamy za rok.

            Autor M. Laube-Skowrońska
            2.06.2022

          • Światowy Dzień bez Tytoniu

          • Każdego roku 31 maja obchodzimy Światowy Dzień bez Tytoniu. Święto to stanowi okazję do zwrócenia uwagi całego świata na powszechność palenia papierosów oraz jego negatywne skutki zdrowotne. Dzień ten został ustanowiony przez WHO w 1987 roku ze względu na rosnącą liczbę osób uzależnionych i pacjentów ze schorzeniami wywołanymi przez palenie papierosów – głównie nowotworami płuc, przełyku, krtani, gardła czy trzustki. Święto stanowi okazję do zwrócenia uwagi całego świata na powszechność nałogu palenia papierosów, jego negatywne skutki zdrowotne i środowiskowe.

            Światowy Dzień Bez Tytoniu 2022 (World No Tobacco Day) w bieżącym roku skupia uwagę na zagrożeniach dla środowiska jakie wytwarza tytoń. Globalna kampania ma na celu podniesienie świadomości społecznej w zakresie wpływu na środowisko całego cyklu tytoniowego, od jego uprawy, produkcji i dystrybucji po generowane przez niego toksyczne odpady. Używanie tytoniu niszczy środowisko na każdym etapie.

            Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) alarmuje:

            600 000 000 drzew ścina się na papierosy
            84 000 000 ton emisji dwutlenku węgla uwalnia się do powietrza, podnosząc globalną temperaturę
            22 000 000 000 litrów wody używa się do robienia papierosów.

            Tytoń zabija każdego roku ponad 8 milionów ludzi i niszczy nasze środowisko, dodatkowo szkodząc zdrowiu ludzkiemu poprzez uprawę, produkcję, dystrybucję, konsumpcję i odpady pokonsumenckie.

            Źródło: https://www.gov.pl/web/psse-starachowice/swiatowy-dzien-bez-tytoniu-2022
            Zebrała: Iwona Pogoda

    • Kontakty

      • Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Weryni
      • 17 227 14 41 lub 17 227 13 32 numery wewnętrzne: 101 sekretariat 103 dyrektor 105 zastępca dyrektora 107 pokój nauczycielski
      • Werynia 501 36-100 Kolbuszowa Poland
      • 814-14-04-726
      • Zbigniew Bogacz zbigniew.bogacz@zswerynia.pl
      • Beata Bryk beata.bryk@zswerynia.pl
      • Elżbieta Rozmus-Maciąg elzbieta.rozmus@zswerynia.pl
      • Nabywca: Powiat Kolbuszowski ul. 11-go Listopada 10 36-100 Kolbuszowa NIP 814-15-73-682 Odbiorca: Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni Werynia 501 36-100 Kolbuszowa
      • /ZSA-E501/zsae lub /ZSA-E501/domyslna
    • Logowanie