• Ewaluacja wyjazdu do Portugalii

• Gdy przyleciałam do Portugalii przywitała mnie ciepła pogoda, która od razu mi się spodobała. Przez cały tydzień zwiedzaliśmy różne miejscowości i miasteczka, które bardzo mi się podobały ponieważ poznawałam różne kultury, smaki i miejsca, których wcześniej nie widziałam, nawet na zdjęciach. Ten wyjazd na pewno będę wspominać do końca życia.

Gabriela Cisło

W wyjeździe do Portugalii najbardziej podobała mi się wycieczka do Lizbony oraz warsztaty barmańskie, podczas których zyskałam wiele przydatnej wiedzy oraz podszkoliłam swój angielski. Dodatkowo, dzięki wyjazdowi zyskałam doświadczenie i praktykę, które z pewnością wykorzystam w przyszłości. Poznałam też wiele wspaniałych osób i mam wspomnienia, których nigdy nie zapomnę.

Amelia Ozga

Podczas mojej podróży do Portugalii najbardziej podobały mi się wycieczki, zwłaszcza do Lizbony i kolacja nad Oceanem Atlantyckim. Interakcje z rówieśnikami z innych krajów pozwoliły mi poprawić mój angielski. Udział w warsztatach barmańskich pozwolił mi zdobyć doświadczenie, które wykorzystam w przyszłości. Wiele się nauczyłem z tego wyjazdu i bardzo miło go wspominam.

Marcelina Kopeć

Podczas mojej podróży do Portugalii najbardziej podobał mi się wyjazd do Lizbony jak i również spędzony czas na kolacji z widokiem na Ocean Atlantycki. Oprócz tego poznałam wielu miłych, rzetelnych osób z Portugalii. Zawarłam również nowe znajomości z uczniami z Chorwacji i Francji. Dzięki tym znajomościom przełamałam swoje bariery językowe i nabrałam przez to więcej pewności siebie. Podobał mi się też dzień, w którym miałam przyjemność przyrządzać potrawy z uczniami z Portugalii. Podczas gotowania z nimi nabyłam nowe umiejętności związane z gastronomią. Ten wyjazd nauczył mnie czegoś nowego i będę go zawsze dobrze wspominać.

Roksana Czachor

Portugalia to kraj o niezwykłym uroku, gdzie każdy krok odkrywa nowe piękno i fascynującą historię. Dzięki tej podróży w końcu przełamałam moją barierę językową i udało mi się nawiązać nowe znajomości z osobami z innych krajów, co dodało mi swobody w komunikacji i pozwoliło mi poznać nowe słownictwo. Zaczynając od stolicy kraju, Lizbony, nie sposób nie zakochać się w jej malowniczych uliczkach, pięknych tarasach i przyjaznych ludziach. Ceramiczne kafelki, które ozdabiają budynki, sprawiły, że czułam się jakby czas się zatrzymał i nie trudno było o zapatrzenie się na tą sztukę.  Obidos to malownicza miejscowość w Portugalii, która urzekła mnie swoim urokiem. Już przy pierwszym kroku do miasta zostałam oczarowana widokiem murów obronnych, które otaczają całe Obidos. To wspaniałe zabytkowe mury stanowią nie tylko historyczne znaczenie, ale także dają wspaniałe panoramiczne widoki na całe miasto. Wąskie brukowane uliczki, tradycyjne domy pokryte białym tynkiem i kolorowe kwiaty przy oknach tworzą romantyczną atmosferę. Przechadzka po tych uliczkach sprawiała ogromną przyjemność, odkrywając małe sklepiki z rękodziełem, galerie sztuki i urocze kawiarnie. Podczas mojego pobytu w Portugalii, nie tylko odkryłam niezwykłe piękno kraju, ale również poznałam wyjątkową portugalską kuchnię, która zaskoczyła mnie swoją różnorodnością. Spróbowałam owoców morza, do których zawsze byłam sceptycznie nastawiona, a ku mojemu zdziwieniu były naprawdę smaczne. Wyjazd do Portugalii był naprawdę niesamowity i z pewnością powtórzę go w przyszłości.

Oskar Kaczor

28 Maja wyjechaliśmy z Kolbuszowej do Warszawy na lotnisko Chopina i tak to wszystko się zaczęło. Był to mój pierwszy lot, który na pewno będę wspominał bardzo dobrze. Portugalia bardzo mi się spodobała, architektura miast, rzeka Tag, Ocean Atlantycki i wiele więcej ciekawych miejsc. Najbardziej spodobała mi się Lizbona gdy siedzieliśmy i odpoczywaliśmy przy rzece Tag lub gdy spacerowaliśmy po ulicach gdzie obok nas jeździły charakterystyczne żółte tramwaje. Ale także Óbidos było cudowne, miało piękną architekturę, sklepy pamiątkowe, roślinność, restauracje oraz utwory grane przez lokalnych muzyków. Było to niesamowite przeżycie, jedyne do czego można się przyczepić to długość podroży. Mimo to bardzo chce tam wrócić, do tego co wymieniłem i do ludzi z tamtej szkoły, których poznałem. Dlatego gdy tylko będzie okazja na powrót, bez zastanawiania wracam!

Karolina Sikora

Podczas mojej podróży do Portugalii najbardziej podobały mi się wycieczki do Lizbony , zwiedzanie zamku w Òbidos i kolacja nad Oceanem Antlantyckim.  Integracja z rówieśnikami z innych krajów pomogły mi poprawić moja pewność siebie w używaniu języka angielskiego, a także poznać dużo fajnych osób i nabyć nowe przyjaźnie. Biorąc udział w warsztatach zero waste nauczyłam się nowych umiejętności w gotowaniu, zdobyłam nowa wiedzę, która wykorzystam w przyszłości. Ten wyjazd był bardzo udany, dużo się z niego nauczyłam i miło wspominam ten czas z tego pobytu

Jessica Pyra

Bardzo mi się podobała podróż do Portugalii, dzięki projektowi Erasmus+. Dostarczyła mi ona nowych możliwości i dodatkowych umiejętności gastronomicznych. W czasie wyjazdu poznałam wiele zagadnień dotyczących gastronomii, a także spróbowałam nowych potraw z tamtego regionu. Razem z grupą przygotowywaliśmy bezalkoholowe napoje i potrawy zero waste, a na pożegnalnej kolacji każdy miał także okazję spróbować przystawek i dań z tamtego regionu (szynka dojrzewająca z melonem, pieczywo, oliwki i sosy regionalne, małże z wieprzowiną i ziemniakami oraz mątwy z ośmiorniczkami). Ta podróż podobała mi się również ze względu na to, że mogłam po raz pierwszy w życiu podziwiać tak piękne widoki, zabytki i kulturę miasta, a także zaczerpnęłam przy tym nowych znajomości i dokształciłam się w języku angielskim.

• Kontakty

• Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Weryni
      • 17 227 14 41 lub 17 227 13 32 numery wewnętrzne: 101 sekretariat 103 dyrektor 105 zastępca dyrektora 107 pokój nauczycielski
      • Werynia 501 36-100 Kolbuszowa Poland
      • 814-14-04-726
      • Zbigniew Bogacz zbigniew.bogacz@zswerynia.pl
      • Beata Bryk beata.bryk@zswerynia.pl
      • Elżbieta Rozmus-Maciąg elzbieta.rozmus@zswerynia.pl
      • Nabywca: Powiat Kolbuszowski ul. 11-go Listopada 10 36-100 Kolbuszowa NIP 814-15-73-682 Odbiorca: Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni Werynia 501 36-100 Kolbuszowa