• Ekonomia zdalnie

          • Ogłoszona przez Światową Organizację Zdrowia pandemia (COVID-19 sprawiła, że obudziliśmy się nowej rzeczywistości. Uczniowie, rodzice i nauczyciele stanęli przed wyzwaniem jakim jest e-lerning. Zamienili książki i zeszyty na komputery. Zdecydowana większość uczniów Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni w zawodzie technik ekonomista po miesiącu nauki on-line dostosowała się do nowego systemu nauczania. Młodzież jednak głośno mówi, że tęskni za powrotem do szkoły i tradycyjnych metod kształcenia, ponieważ nie wszyscy mają takie same możliwości techniczne, aby korzystać w pełni z tej formy przekazywania wiedzy. Nauczanie w zawodzie technik ekonomista prowadzone jest głównie w zakresie wiedzy teoretycznej, a w mniejszym stopniu w zakresie zajęć praktycznych, podczas których uczniowie wykonują ćwiczenia na różnych zaawansowanych programach komputerowych m.in. Subiekt, Rachmistrz, Rewizor, Gratyfikant, w które wyposażone są pracownie ekonomiczne. Młodzież mimo nowego wyzwania z jakim musi się mierzyć, dzielnie sobie radzi i wywiązuje z powierzanych zadań. Wykorzystuje do nauki gry planszowe takie jak Monopoly, Jackpot, Czas na Start-Up łączące w sobie właściwości symulacji i gry edukacyjnej, odwzorowującej proces społeczny, w którym występuje rywalizacja ekonomiczna. Gry symulacyjne naśladują rzeczywistość ekonomiczną, dzięki czemu zdobywa się doświadczenie przydatne w biznesie.

            Zdajemy sobie sprawę, że jest to bardzo trudny okres dla uczniów, ponieważ kierunki ekonomiczne wymagają solidnego przygotowania i wykonywania wielu ćwiczeń w celu zrozumienia skomplikowanych zagadnień rządzących ekonomią. Na bieżąco monitorujemy postępy uczniów, udzielamy wszelkich wskazówek i odpowiedzi. Dopingujemy ich i mobilizujemy do nauki, podpowiadamy w jaki sposób poznać ekonomię aby była zrozumiała.

            Autor: P.Serafin

          • „Milczenie roślin” przerwane

          • A jednak przemówiłyście! Jedno słowo potrafiło zmiękczyć nasze serca. Nie bez powodu często słyszymy, że mowa jest srebrem a milczenie złotem. Jednak nawet mędrcy przemawiali. Wprawdzie rzadko, ale zawsze mądrze. Dziękujemy! Też tęsknimy…

            Jednostronna znajomość między mną a wami
            rozwija się nie najgorzej.
            Wiem co listek, co płatek, kłos, szyszka, łodyga,
            i co się z wami dzieje w kwietniu, a co w grudniu.
            Chociaż moja ciekawość jest bez wzajemności,
            nad niektórymi schylam się specjalnie,
            a ku niektórym z was zadzieram głowę.

            Macie u mnie imiona:
            klon, łopian, przylaszczka,
            wrzos, jałowiec, jemioła, niezapominajka,
            a ja u was żadnego.

            Podróż nasza jest wspólna.
            W czasie wspólnych podróży rozmawia się przecież,
            wymienia się uwagi choćby o pogodzie,
            albo o stacjach mijanych w rozpędzie.

            Nie brakłoby tematów, bo łączy nas wiele.
            Ta sama gwiazda trzyma nas w zasięgu.
            Rzucamy cienie na tych samych prawach.
            Próbujemy coś wiedzieć, każde na swój sposób,
            a to, czego nie wiemy, to też podobieństwo.

            Objaśnię jak potrafię, tylko zapytajcie:
            co to takiego oglądać oczami,
            po co serce mi bije
            i czemu moje ciało nie zakorzenione.

            Ale jak odpowiedzieć na niestawiane pytania,
            jeśli w dodatku jest się kimś
            tak bardzo dla was nikim.

            Porośla, zagajniki, łąki i szuwary –
            wszystko, co do was mówię, to monolog,
            i wy go nie słuchacie.

            Rozmowa z wami konieczna jest i niemożliwa.
            Pilna w życiu pospiesznym
            i odłożona na nigdy.

            (Wisława Szymborska, Widok z ziarnkiem piasku, Poznań 1996)

            Autorzy: I.Pogoda, E.Rozmus-Maciąg

          • Czy to już koniec?

          • Miało być jak zawsze na sali gimnastycznej, w tle czerwone płótno z ciekawym hasłem, uroczyste wręczanie świadectw i dyplomów, piosenki zespołu Concordia…. To był przewidywalny scenariusz, jednak było inaczej i takie pożegnanie uczniów ostatnich klas na pewno przejdzie do historii!!!! 

            Oczami maturzystki: 24 kwietnia bieżącego roku nadszedł wyjątkowy dzień, mianowicie zakończenie naszego roku szkolnego. Był on tym bardziej nietypowy, bo  nie mogliśmy uczestniczyć w nim wszyscy razem z powodu zaistniałej epidemii. W innych warunkach, każdy z  osobna, w ochronnej maseczce  przybył w ukochane szkolne mury i w końcu, każdy maturzysta mógł napawać się świadectwem ukończenia technikum. Był to niewątpliwie czas refleksji i zatrzymania się na chwilę w miejscu. Czas odpowiedzenia sobie na pytanie : ,,Kim jestem?" Pierwszy dzwonek... Czy to juz koniec?

            Pierwsza lekcja... Pierwsze znajomości i przyjaciele... – zachowamy te  wspomnienia i  pozostaną one na dnie naszych serc. Nabyliśmy w tej szkole ogromną wiedzę, mądrość życiową i więcej pewności siebie. Z młodych, zagubionych nastolatków wyrośliśmy na ludzi odważnych, odpowiedzialnych, takich którzy nie boją się wyróżniać wśród tłumu. Wielu z nas uczestniczyło w stażach zagranicznych, które wzbogaciły nas o nowe doświadczenia, poszerzyły znajomość języka obcego i nauczyły odnaleźć się w zupełnie nowym miejscu, kulturze, przestrzeni ... Jednak co najważniejsze, poznaliśmy piękną prawdę życiową : ,,Być człowiekiem dla drugiego człowieka!". Dziękujemy naszym nauczycielom, wychowawcom oraz dyrektorowi, którzy towarzyszyli nam w tej wyboistej wędrówce ku dojrzałości. Jesteśmy wdzięczni za trud włożony w przekazanie nam potrzebnej wiedzy i cennych informacji. Wierzymy, iż wszystko czego nauczyliśmy się w tej szkole, pomoże nam w przyszłości podążyć za marzeniami, dostać się na wymarzone studia bądź znaleźć upragnioną pracę! Jak mawiał R. Kapuściński: ,,Żeby napisać jedno własne zdanie, trzeba przeczytać tysiące cudzych." Tak oto my Maturzyści piszemy swoje własne zdanie, które poprowadzi nas przez dalsze, nieznane drogi życia...Dziękujemy!

             

             

            Autorzy: Kinga Maciąg, Katarzyna Wachowska

          • „Tradycyjny Sad”- II etap konkursu

          • Z ogromną przyjemnością informujemy  iż nasza szkoła znalazła się w grupie 150 szkół zakwalifikowanych do II etapu konkursu „Tradycyjny Sad” którego celem głównym  jest przywrócenie świetności i popularności starym, cennym odmianom drzew owocowych – w tym roku śliwom.  Zakwalifikowanie się do drugiego etapu konkursu to wspaniałe wyróżnienie, ale też dowód naszego profesjonalizmu, pomysłowości oraz kreatywności. Po powrocie do szkoły ruszamy z pracami nad naszym  słodko- owocowym gajem. Pracy będzie dużo ale wcale nas to nie zniechęca  do stworzenia pięknego i pożytecznego miejsca.

            My, architekci krajobrazu ze szkoły w Weryni, czekamy niecierpliwie na nowe wyzwania.

            Autorzy: A.Puzio-Jędruszewska, A.Kiwak

          • Do Absolwentów!

          • Drodzy Absolwenci!

            „Kiedy mieliście po pięć lat, pytano Was, kim chcecie zostać kiedy dorośniecie. Odpowiadaliście, że strażakiem, policjantem czy księżniczką.  Kiedy mieliście po dziesięć lat, spytano Was ponownie i odpowiadaliście, że gwiazdą rocka, lekarzem, lub wybitnym sportowcem. Ale teraz kiedy dorośliście, Wasi bliscy chcą poważnych odpowiedzi. Ale czy Wy musicie ich już udzielać. To nie jest czas na podejmowanie trudnych i szybkich decyzji, to czas na robienie błędów. Na wejście do niewłaściwego pociągu i utknięcie gdzieś. To czas na przyjaźń, miłość, przygodę i zbieranie życiowych doświadczeń. Zmieniajcie zdanie, a potem znowu, bo nic nie jest stałe. Popełniajcie jak najwięcej błędów i wyciągajcie z nich właściwe wnioski. Tak, żebyście nie musieli zgadywać kim chcecie być, gdy ponownie zapytają. Tak, żebyście to wiedzieli.”

            Do tego dnia przygotowywaliśmy Was przez cały okres nauki w naszej szkole. Ale nadszedł dzień, w którym zakończyliście naukę, a teraz przed Wami kolejne wyzwania i możliwości, które oferuje Wam przyszłość.

            Bogatsi w wiedzę i doświadczenie wkraczajcie odważnie w dorosłe życie. W ciągu tych lat w szkole pomagaliśmy Wam rozróżnić rzeczy ważne od błahych, zaciekawić światem, odkrywaliśmy Wasze talenty, motywowaliśmy do działania i wytężonej pracy, abyście byli coraz lepiej przygotowani do wyzwań, jakie niesie współczesny świat, ale przede wszystkim naszym głównym celem było wychowanie Was na wartościowych i uczciwych ludzi. I tacy jesteście, młodzi, ambitni, pełni zapału i entuzjazmu i dobrze przygotowani do dorosłego życia.  

            Dziękujemy Wam, za lata  wspólnej pracy, za wszystkie sukcesy i osiągnięcia – te wielkie i te malutkie, dziękujemy za współtworzenie naszej wielkiej rodziny, którą nazywamy Zespołem Szkół Agrotechniczno- Ekonomicznych.

            Na koniec drodzy Absolwenci, życzymy Wam wielu sukcesów i zdanych kolejnych życiowych egzaminów, zaczynając od tego najbliższego - matury.

            Życzymy Wam  połamania piór, dostania się na wymarzone studia. Realizujcie swoje marzenia i stawiajcie przed sobą nowe cele.

            Zbigniew Bogacz
            Dyrektor ZSA-E w Weryni
            wraz z Gronem Pedagogicznym

             

          • Plan lekcji

          • Od dnia 27.04.2020 r. obowiązuje nowy plan lekcji.

          • Zostań w domu, gotuj kreatywnie…

          • E-nauczanie to dla nas wszystkich nowe i trzeba przyznać trudne wyzwanie. Powoli jednak się odnajdujemy jak piszą w mailach uczniowie technikum żywienia i usług gastronomicznych w Weryni. Najważniejsze, że są chęci i zapał – bo jak twierdzą uczniowie bez szkoły i nauki byłoby jednak nudno. Po pierwszym miesiącu nauki on-line młodzież z Zespołu Szkół Agrotechniczno Ekonomicznych przyznaje, że pracy nie brakuje bo materiału jest naprawdę sporo, ale w końcu bez pracy nie ma kołaczy.
            Jak wyglądają zdalne lekcje bloku żywieniowego w ZSA-E w Weryni…
            Nauczyciele wraz z uczniami pracują zgodnie z obowiązującym planem lekcji. Każdy w swoim domowym królestwie stara się najlepiej jak potrafi, by zdalne lekcje i zdalna praca w przystępny i urozmaicony sposób pozwoliły przyswoić partie nowego materiału. Technik żywienia i kucharz to zawody, które w obecnej sytuacji idealnie realizują się w domowej kuchni, każdym salonie, a nawet w domowym ogrodzie. Uczniowie zakładając fartuszki mogą śmiało pokierować procesem przygotowywania smacznego domowego obiadu, zdrowych, wiosennych kanapek, apetycznych zakąsek i deserów. W tym zawodzie zaletą jest właśnie nauka przez praktykę, a pracy w kuchni przecież nigdy nie brakuje. Różnica w nauce zdalnego gotowania ma też dodatkową zaletę, dotychczas uczniowie byli oceniani tylko przez nauczycieli a obecnie potrawy i umiejętności kulinarne mogą ocenić również najbliżsi degustując przysmaki  przygotowane w ramach zdalnych zajęć.

            Nie można jednak tylko smakować bo przecież warto jeszcze zatroszczyć się o „zdrowie duszy” i wsparcie układu odpornościowego. Dlatego kolejnym bardzo ważnym aspektem w kształceniu uczniów z technikum żywienia i szkoły branżowej w zawodzie kucharz jest nabycie wiedzy z zakresu dietetyki i zasad racjonalnego odżywiania. Tym samym przygotowane potrawy będą zawsze pełnowartościowe, minimalnie przetworzone i będą korzystnie wzmacniać system odpornościowy.

            A czas sprzyja ku temu, bo przecież wiosną budzi się wszystko do życia i na naszych talerzach na pewno pojawią się kiełki nasion zbóż, nowalijki i zielone warzywa będące źródłem najzdrowszych - naturalnych witamin. Zatem skoro czasu nam nie brakuje, zamiast burgera z „Maca” czy batonika z automatu, nasi młodzi żywieniowcy zaproponują na zdrowie „jaglane kuli mocy”, które na pewno poprawią każdemu samopoczucie dostarczając pozytywnej energii. Warto przypomnieć, że kasza jaglana odradza się w kuchni polskiej właśnie dzięki swoim prozdrowotnym właściwościom, bogactwu witamin z grupy B, krzemionce i minerałom, które stoją na straży sprawnego systemu odpornościowego.

            „Kulki jaglane”

            Składniki:
            100 g kaszy jaglanej
            50 g masła lub masła roślinnego (wersja wegańska)
            50 g cukru kokosowego, erytrytu, ksylitolu lub innego słodziwa
            50-100 g pokruszonych herbatników
            100 g wiórek kokosowych
            ok. 30 szt. papilotek na trufle

            Wykonanie:
            Kaszę po opłukaniu przelaniu wrzątkiem ugotować i wystudzić. Masło utrzeć ze zmielonym na puder cukrem, herbatniki zblendować z połową wiórek kokosowych. Do masła wsypywać na zmianę kaszę i herbatniki ucierając mikserem lub pałką w makutrze. Z masy formować małe trufle i po obtoczeniu w pozostałych wiórkach kokosowych mocno schłodzić.
            Do środka można włożyć migdała na szczęście, trufle będą jak rafaello. Jedna trufelka ma ok. 50 kcal.

            Życzymy smacznego i pozytywnego nastawienia do gotowania.

            Autor: Monika Serafin

             

          • #ZOSTAJĘ W DOMU

          • #ZOSTAJĘ W DOMU - to hasło stało się symbolem ostatnich tygodni, stało się naszym wyzwaniem, odpowiedzialnością, dbałością o tych słabszych i delikatniejszych. Każdy z nas musi zaadaptować się do nowej codzienności. Także, a może przede wszystkim – uczniowie szkół. A jest ich w Polsce około 4,6 miliona! Część z nich to nasza społeczność. Wszyscy, zarówno uczniowie jak i nauczyciele, w ostatnim czasie skupiają swoje działania na osiąganie celów w domowym zaciszu. Nie jest to proste, gdy starając się spełnić szkolny obowiązek naszą uwagę rozprasza błękitne niebo niosące ciepłe promienie słońca czy wychylające się spod ziemi barwne krokusy, dzwonki szafirków, wczesne dumne tulipany. Jest jednak taki zawód, który wyczekuje zarówno pierwszych oznak wiosny jak i kolejnych koncertów barw, zapachów, dźwięków wyreżyserowanych przez przyrodę. To technik architektury krajobrazu z aranżacją wnętrz. Nasi uczniowie, pomimo dużej odległości dzielącej ich od ław szkolnych, są nadal bardzo aktywni. Odrywając się od zdalnych lekcji na ekranie komputera zostają pochłonięci przez swój kierunek, który jest ich pasją. Bo jakże nie doceniać dźwięku skrzydeł owadów pochylających się nad kielichami wrzośców, szmeru beztrosko spadających kropel wody na kaskadzie czy opadłych liści grujecznika, które roztarte w dłoni pachną jak przypiekany cukier? Te zielone plamy za oknem, tęczowe barwy na rabatach, cienie rzucane przez gałęzie drzew, ławka na której z ulgą przysiądziemy – to wszystko obszar działań architektów krajobrazu. Najpierw marzą, by potem myśli lekkie i wiotkie jak mgła przeobrazić w plan, rysunek. Te znów stają się kolejno donicą wypełnioną zielonością, ścianą z pnączem, ogrodem, parkiem. Architekci krajobrazu będąc w naszej szkole wiele czasu spędzają na praktycznej nauce zawodu. Dzisiaj, oddaleni od wspólnego zajęcia swoją wiedzę i zainteresowanie przenoszą z całą energią do własnych ogrodów. Dosadzają, przycinają, nawożą. A gdy zdawałoby się, że już każda roślina muśnięta została troskliwą ręką, kierują swój wzrok znowu w dal, myślą i marzą, by dokonać jutro kolejnych ogrodowych rewolucji. Kto nie posiada arów skupia się na rysunkach i przekrojach małej architektury czy rozpoczętym w marcu projekcie terenu zieleni osiedlowej w Mielcu. Planuje modernizację jednego z pomieszczeń w szkole, ponieważ jako jedno z wyzwań przedmiotu aranżacja wnętrz jest utworzenie ściany wertykalnej. Czy to ciężka praca? No cóż, Brian Tracy – kanadyjski pisarz i jeden z najlepszych mówców zawodowych na świecie, głosi maksymę: „Znajdź sobie pasję, potem zacznij na niej zarabiać i już nigdy nie będziesz musiał pracować”. Dla uczniów z technikum architektury krajobrazu jest to z pewnością nie łatwe zajęcie, ale wywołujące uśmiech na młodych twarzach, satysfakcję z widocznych osiągnięć, dumę domowników widzących owoc ich pracy. I nie możemy się już doczekać, kiedy wrócimy na szkolne łono i znów posłuchamy, o czym marzą młode umysły.

            Autor: Marta Banaś

          • Książka na weekend

          • Coś dla miłośników twórczości Remigiusza Mroza. Joanna Chyłka powróciła... Książkę jak zwykle możesz wypożyczyć w formie elektronicznej z witryny biblioteki w zakładce "Książka na weekend"

            "Minęło kilka miesięcy, od kiedy Joanna Chyłka uciekła z kraju. Ślad po niej zaginął i mimo że wystawiono za nią Europejski Nakaz Aresztowania, służby nie potrafią odnaleźć żadnego tropu. Przez cały ten czas nie skontaktowała się z nikim w Polsce i nawet Kordian nie wierzy już w to, że Chyłka kiedykolwiek znajdzie sposób, by nawiązać z nim kontakt.

            Oryński tymczasem przyjmuję sprawę człowieka, który wybudził się po półtorarocznej śpiączce w klinice. Ukrainiec, Witalij Demczenko, jest oskarżony o to, że wtargnął do jednej z restauracji na Powiślu i zastrzelił trzy osoby. Motywu nigdy nie ustalono, nie udało się też odnaleźć narzędzia zbrodni ani świadków. W dodatku Witalij nie pamięta niczego, co wydarzyło się przed tym, zanim znalazł się w stanie wegetatywnym.
            Pamięta jedno: że ma dla Oryńskiego wiadomość od Chyłki."

            Żródło:https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4919622/ekstradycja

          • Decyzja Ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawie XXXV OWE

          • Szanowni Uczniowie i Nauczyciele Zgodnie z decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej, w tym roku szkolnym nie odbędą się kolejne etapy olimpiad. Główny Komitet OWE zadecydował przyznać tytuł finalisty XXXV OWE, wszystkim uczniom, którzy na szczeblu szkolnym otrzymali 43 i więcej punktów. W naszym województwie to 10 osób z 8 szkół. Są to uczniowie ze szkół:

            1. I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Władysława Jagiełły w Dębicy,
            2. Zespół Szkół Agro-Technicznych im. W. Witosa w Ropczycach,
            3. Zespół Szkół Licealnych im. Józefa Piłsudskiego w Ustrzykach Dolnych,
            4. Zespół Szkół Publicznych Liceum Ogólnokształcących im. S. Wyspiańskiego w Rymanowie,
            5. Miejski Zespół Szkół nr 4 w Krośnie,
            6. II Liceum Ogólnokształcące im. Konstytucji 3 Maja w Krośnie,
            7. Zespół Szkół Drogowo-Geodezyjnych i Licealnych im. Augusta Witkowskiego w Jarosławiu,
            8. Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. KEN w Weryni
            9. I Liceum Ogólnokształcące im. ks. Stanisława Konarskiego w Rzeszowie.
          • Wielkanocny stół

          • Wielkanoc to czas pełen radości, rodzinnych spotkań. Mamy jeszcze czas nad zastanowieniem się jak udekorować nasz wielkanocny stół i dom, aby w pełni poczuć radosną atmosferę. Jednym z najbardziej oczekiwanych wydarzeń podczas tych radosnych świąt jest śniadanie wielkanocne. Jego wygląd zależeć będzie od naszej pomysłowości. To jedna z niewielu okazji aby zaprezentować odświętną zastawę oraz piękne, dekoracyjne obrusy. Kolorem przewodnim naszych obrusów jest biel, jednak możemy ją ożywić kolorowymi dodatkami. Możemy wykorzystać takie elementy jak kolorowe podkładki, serwetki ręcznie robione przez nasze babcie, bieżniki haftowane ułożone na naszym obrusie. Pamiętajmy że święta wypadają w okresie wiosennym, która jest radosną porą roku- więc niech nasze stoły również będą radosne i kolorowe. Dekorując stół z pewnością sięgniemy po typowe ozdoby świąteczne. Pisanki wykonane wraz z rodziną lub te która tak pieczołowicie przechowujemy jako pamiątki rodzinne, możemy wyeksponować w pięknym wiklinowym koszyczku lub ułożyć bezpośrednio na stole. Nie zapominajmy o tym aby na naszym stole nie zabrakło dobrze znanych wielkanocnych symboli, takich jak żółty kurczaczek, zajączek lub gipsowy baranek, które można  pięknie położyć  na paterze w towarzystwie mchu bądź gałązek forsycji tak pięknie kwitnącej na żółto. Pamiętajmy również o takich elementach świąt jak bazie, żonkile i rzeżucha. Kwiaty w świątecznej dekoracji dodadzą naszej aranżacji świeżości i lekkości . Możemy pokusić się o wysianie zbóż które na naszym stole będą symbolizować początek nowego życia. Bardzo fajnym i zarazem niedrogim pomysłem jest postawienie rzeżuchy w doniczkach a także w skorupkach jajek. Bardzo pięknie wygląda na naszych stołach i jednocześnie przepysznie smakuje. Przy dekoracji talerzy, można położyć gałązkę bukszpanu lub wierzby, która tak pięknie puszcza teraz zielone listki. Wiosna to również nieocenione kwiaty cebulowe tulipany, żonkile, pięknie pachnące hiacynty czy krokusy. Nie bójmy się aranżować tych kwiatów na naszych stołach. Nie zapominajmy o łasuchach. Do  tradycyjnych pisanek dodajmy czekoladowe ozdoby np. jajeczka, baranki, zajączki oraz  kurczaczki i wprowadźmy je na nasze stoły. Będzie to taki kolorowy i zabawy dodatek. Dekoracje wiosenne warto wprowadzić w różne miejsca naszego domu: wianki na drzwi, gałęzie drzew w wazonach na komodzie, rośliny cebulowe w szklanych misach na stole. Takie dekoracje będą przypominać nam o zbliżających się świtach oraz tak pięknej porze roku jaką jest wiosna.

            Pamiętajmy, iż dekoracja domu i stołu wielkanocnego zależą od nas, więc puśćmy wodze fantazji i stwórzmy taką, która wprowadzi nas wszystkich w piękną świąteczną i radosną atmosferę zbliżających się świąt Wielkiej Nocy.

            Autorzy: A.Puzio-Jędruszewska, A.Kiwak

          • Kocham język polski

          • Miał być to konkurs ogólnopolski, ale z przyczyn od nas niezależnych zamienił się w szkolny. Maturzyści ćwiczyli testy z epok, a następnie mieli swoje tzw. ,,pięć minut” na test główny i walczyli o tytuł najlepszego. Warunkiem odbycia się testu głównego był nadzór nauczyciela nad uczestnikami, ale z racji kwarantanny było to niemożliwe. W związku z tym test główny został potraktowany jako test indywidualny dla uczniów siedzących w domach. W ostatni czwartek o godzinie 9-tej Ci uczciwi maturzyści, którzy przyłożyli się, rozwiązywali testy, wykazali się nie lada refleksem - zwyciężyli i na pewno mają satysfakcję.

            Oto najlepsi:
            I miejsce: Gabriela Kozińska, Kinga Maciąg, Kamila Mokrzycka, Anna Pomykała, Klaudia Rząsa
            II miejsce: Klaudia Bąk, Karolina Medygrał, Kamila Mazur, Agnieszka Pomykała, Natalia Sitarz
            III miejsce: Patrycja Magda i Klaudia Żarkowska

             

            Gratulujemy!

            Katarzyna Wachowska

             

          • Książka na weekend

          • "Pięćdziesiąt wskazówek. Pięćdziesiąt lekcji, w których autorka przeplata własne przeżycia z doświadczeniami ludzi spotkanych na swojej krętej drodze; przywołuje ważne dla siebie postaci, znaczące książki i filmy". Jest to piękna opowieść o życiu, która idealnie nadaje się na smutne dni. Szczerze polecam. Książka w wersji e-booka znajduje sie na witrynie biblioteki szkolnej.

            Autor: Bogusława Sobowska-Rekut
            Źródło:https://lubimyczytac.pl

             

          • Wiosenna przerwa świąteczna

          • Szanowni Państwo

            Informuję, że od 9 do 14 kwietnia br. w  ZSA-E w Weryni będzie trwać wiosenna przerwa świąteczna. W czwartek, 9 kwietnia i piątek, 10 kwietnia br.  nie będą prowadzone zajęcia dydaktyczno-wychowawcze z uczniami w formie kształcenia na odległość. 

            Zbigniew Bogacz
            Dyrektor ZSA-E w Weryni

          • Bezpłatna pomoc psychologiczna

          • W związku z obecną sytuacją zagrożenia wirusowego psychologowie i psychoterapeuci z Centrum Szkoleniowo-Terapeutycznego SELF oraz Fundacji PRO-FIL uruchomili bezpłatną pomoc online dla mieszkańców Gminy Kolbuszowa. Pomoc można uzyskać dzwoniąc na SKYPE/CST SELF od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00. W razie problemów z nawiązaniem połączenia należy skontaktować się telefonicznie: 578 777 568. Źródło: www.kolbuszowa.pl
             

            Autor: I.Pogoda

      • Kontakty

        • Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Weryni
        • zswerynia@zswerynia.pl
        • boguslawa.sobowska-rekut@zswerynia.pl
        • 17 227 14 41 lub 17 227 13 32 numery wewnętrzne: 101 sekretariat 103 dyrektor 105 zastępca dyrektora 107 pokój nauczycielski
        • Werynia 501 36-100 Kolbuszowa
        • 814-14-04-726
        • Zbigniew Bogacz zbigniew.bogacz@zswerynia.pl
        • Beata Bryk beata.bryk@zswerynia.pl
        • Elżbieta Rozmus-Maciąg elzbieta.rozmus@zswerynia.pl
        • Nabywca: Powiat Kolbuszowski ul. 11-go Listopada 10 36-100 Kolbuszowa NIP 814-15-73-682 Odbiorca: Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni Werynia 501 36-100 Kolbuszowa
      • Logowanie