Ogłoszona przez Światową Organizację Zdrowia pandemia (COVID-19 sprawiła, że obudziliśmy się nowej rzeczywistości. Uczniowie, rodzice i nauczyciele stanęli przed wyzwaniem jakim jest e-lerning. Zamienili książki i zeszyty na komputery. Zdecydowana większość uczniów Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni w zawodzie technik ekonomista po miesiącu nauki on-line dostosowała się do nowego systemu nauczania. Młodzież jednak głośno mówi, że tęskni za powrotem do szkoły i tradycyjnych metod kształcenia, ponieważ nie wszyscy mają takie same możliwości techniczne, aby korzystać w pełni z tej formy przekazywania wiedzy. Nauczanie w zawodzie technik ekonomista prowadzone jest głównie w zakresie wiedzy teoretycznej, a w mniejszym stopniu w zakresie zajęć praktycznych, podczas których uczniowie wykonują ćwiczenia na różnych zaawansowanych programach komputerowych m.in. Subiekt, Rachmistrz, Rewizor, Gratyfikant, w które wyposażone są pracownie ekonomiczne. Młodzież mimo nowego wyzwania z jakim musi się mierzyć, dzielnie sobie radzi i wywiązuje z powierzanych zadań. Wykorzystuje do nauki gry planszowe takie jak Monopoly, Jackpot, Czas na Start-Up łączące w sobie właściwości symulacji i gry edukacyjnej, odwzorowującej proces społeczny, w którym występuje rywalizacja ekonomiczna. Gry symulacyjne naśladują rzeczywistość ekonomiczną, dzięki czemu zdobywa się doświadczenie przydatne w biznesie.
Zdajemy sobie sprawę, że jest to bardzo trudny okres dla uczniów, ponieważ kierunki ekonomiczne wymagają solidnego przygotowania i wykonywania wielu ćwiczeń w celu zrozumienia skomplikowanych zagadnień rządzących ekonomią. Na bieżąco monitorujemy postępy uczniów, udzielamy wszelkich wskazówek i odpowiedzi. Dopingujemy ich i mobilizujemy do nauki, podpowiadamy w jaki sposób poznać ekonomię aby była zrozumiała.
Autor: P.Serafin